МВР

ОД Пловдив

 

Новини

Засилен контрол на трафика през почивните дни

Специализирана полицейска операция ще бъде проведена от служителите на областната дирекция на МВР Пловдив през предстоящите почивни почивни дни. Целта е подобряване безопасността на движението и ограничаване на пътно- транспортния травматизъм. Засилените проверки по основните пътни артерии ще  бъдат насочени към водачи, употребилите алкохол и наркотици, както и към онези, които не спазват ограничението на скоростните режими в градски и извънградски условия. Служителите ще следят за безопасността на движението, спазването на противоепидимичните мерки, както и на обществения ред. Силите на реда ще осъществяват контрол и в районите на училищата, паркингите на големите хранителни магазини, моловете и местата, където е възможно струпването на голям брой хора.

22 май 2020

В ход е кандидатстудентската кампания за прием в Академията на МВР за учебната 2020/2021 г.

Кандидатите за курсанти подават документи в срок до 3 юни 2020 година

За пореден път Академията на МВР отваря врати за прием на курсанти, студенти и докторанти. Специалностите за придобиване на образователно-квалификационна степен „бакалавър“ в редовна форма на обучение във факултет „Полиция“ и факултет „Пожарна безопасност и защита на населението“ са: „Противодействие на престъпността и опазване на обществения ред“, „Гранична полиция“ и „Пожарна и аварийна безопасност“. 
Кандидатите подлежат на специализиран подбор – медицинско изследване; проверка на физическата годност; психологическо изследване, състоящо се от тест за интелигентност, личностен въпросник и психо-диагностично интервю.
Информация, свързана с кампанията, както и документите, необходими за кандидатстване, са публикувани на интернет страницата на Академията на МВР: 
www.mvr.bg/academy

15 май 2020

ПРИЗИВ: Не оставяйте подмяната на лични документи за последния момент !

През 2020 г. и 2021 г. се очаква личните документи на много граждани да изтекат и да се наложи подновяването им. В периода от 1 май до края 2020 г. в област Пловдив предстои подмяната на още  70 000 лични карти, 40 000 паспорта и на 64  000 свидетелства за управление на моторни превозни средства. Това означава, че след отмяна  на извънредното положение пред гишета БДС е възможно образуване на опашки от граждани. По време на въведеното извънредно положение с 6 месеца бе удължен срока на валидност на изтичащите в периода от 13 март до 31 октомври лични документи. В тази връзка се очаква натоварването в сектор БДС да е през месеците септември- октомври.
Съветваме ви : Не оставяйте подмяната за последния момент!
Така ще се постигне по-равномерно натоварване на служителите, няма да има напрежение при административното обслужване, ще се избегне струпване на много хора пред гишетата и ще се съкрати времето за извършване на административната услуга.
Документите могат да се подменят документите и преди изтичане срока им на валидност. Към момента няма опашки и гражданите. Заявителите, чиито документи подлежат на подмяна през 2020 г., могат да посетят звената БДС сега, но задължително снабдени с предпазни средства.    
Жителите на област Пловдив  могат да подадат заявление за издаване на лична карта, паспорт, подмяна на СУМПС и дубликат на СУМПС, преди изтичане на срока им на валидност във всички звена БДС при РУ на МВР на територията на областта.
Заявления за издаване на документи за самоличност могат да бъдат подадени и чрез електронните административни услуги „Издаване на лични карти на български граждани“ и „Издаване на паспорти на български граждани“.
ОДМВР – Пловдив може да осъществи прием на заявления за издаване на български лични документи (лична карта и/или паспорт) по постъпили искания за организиран прием на заявления от държавни институции, общински администрации, кметства и др.
Благодарим Ви за разбирането!

21 май 2020

В помощ на гражданите, на които предстои да подменят личните си документи за самоличност в ОДМВР – Пловдив

Пресцентърът на ОДМВР – Пловдив предоставя информация за натовареността на гишетата в сектор “Български документи за самоличност” на ул. “Волга” № 70 и звената за български документи в тринадесетте районни управления. Целта е да се подпомогнат гражданите в избора им на подразделение, в което да подменят личните си документи.

Припомняме, че всички, които имат постоянен адрес на територията на пловдивска област могат да подават заявления за издаване на български лични документи във всяко едно от звената БДС на дирекцията на МВР. 

Справка за извършените административни услуги на 21 май 2020 г.

Уважаеми граждани,
Уведомяваме  Ви, че може да подмените личните си карти и
преди изтичане срока на тяхната валидност.

21 май 2020

Засилено присъствие на служители на реда в малките населени места ще гарантира реда и ще бори битовата престъпност

Полиция ще следи и реколтирането

Изолацията заради пандемията с коронавирус намали домовите кражби, а масовото присъствие на полицията по улиците – битовата престъпност. С поетапното разхлабване на мерките и постепенното връщане към нормалния ритъм на живот се очаква ръст на регистрираните престъпления, а едни от най- потърпевшите са възрастните и самотноживеещи хора в малки и отдалечени населени места.  Сформираните мобилни екипи от служители на криминална и охранителна полиция на пловдивската дирекция ще възстановят своя  график да се срещат с жителите и представителите на местната власт в отдалечените общини, за да осигурят обществения ред. Към тях ще се присъединят и допълнителни сили, които  ще извършват постоянни обходи в населените места на обслужваната територия и ще реагират незабавно при установени нарушения. Униформени служители ще се грижат и за охраната на селскостопанската продукция до пика на кампанията по прибирането на рози и череши. Предвидено е патрули да извършват обходи и в по-малките населени места, където обработваемите площи са по-малко. Целта е да се предотвратят набези, опити за посегателства и битови престъпления.  
С  началото на селскостопанската дейност, свързана с розобера и черешобера  стартира специализирана охранителна и превантивна операция. Предвидено е тя да продължи до пълното прибиране на цялата селскостопанска продукция.Екипите на полицията ще дежурят непрекъснато, включително и в тъмната част на денонощието и ще гарантират за спокойното прибиране на реколтата. Маршрутите за изпълнение на охранителната операция ще бъдат съгласувани с местната власт. екипи ще дежурят  в районите с розови и черешови насаждения, пунктовете за изкупуване на реколта и тези за наемане на работна ръка.  Със своето засилено присъствие в отдалечените места, полицията ще подпомогне местната власт при опазването на селскостопанската реколта от престъпни посегателства. Планирани са ежедневни обходи в активния сезон за производителите и засилен контрол на пунктовете, където ще се извършва изкупуването на продукция. Набелязани са и съвместни мерки за обмен на информация с частните охранителни фирми, звената за самоохрана, кметовете на населени места. Проведени са срещи с председатели на земеделски кооперации и представители на местната власт за надеждна охрана на складовите бази за съхраняване на селскостопанска продукция. Полските пазачи ще получат специални инструкции за координиране на действията с полицията. 
При прибиране на реколтата и транспортирането са предвидени специализирани полицейски операции, които да ограничават рисковете от пътнотранспортни произшествия и инциденти с неукрепени товари. Такива операции ще се провеждат и с цел пресичането на кражби на животни и продукция.

18 май 2020

Служители на РУ Раковски с удар по незаконната търговия с акцизни стоки

139 кг безакцизен тютюн са иззети от два автомобила, притежателите на стоката са в ареста

45 годишен мъж от село Златитрап и 22 годишен от пловдивското село Оризари са задържани за незаконна търговия с тютюн в хода на специализирана полицейска операция за противодействие на престъпленията, свързани с притежание и разпространение на акцизни стоки без бандерол, проведена от служители на РУ Раковски. Извършителите на престъпната дейност са установени на открития пазар в кв. Секирово, а тютюнът е открит в купетата и багажните отделения на автомобилите им- БМВ и Фиат. Служителите на реда са иззели по надлежния ред общо 139 кг листна маса, разпределена в чували, всеки с тегло от около половин килограм. По случая са образувани две досъдебни производства за престъпление по чл 234 от НК, а  действията по разследването се осъществяват под ръководството на Районна прокуратура - Пловдив.

17 май 2020

Бързо производство за неспазване на карантина е започнато в РУ Първомай

54 годишен мъж е установен при съвместни проверки за спазване на заповедта на здравния министър, извършвани от полиция, агенция по храните и РЗИ

Близо 30 полицейски служители от състава на РУ Първомай, служители на РЗИ и инспектори от Областната дирекция за безопасност на храните извършиха съвместни проверки на открития пазар в Първомай, търговски обекти и на заведения с маси на открито, които работят в града, но не констатираха нарушения. Проверките, които са текущи са във връзка  със спазването заповедта на здравния министър и са свързани с ограничение за разпространение на коронавирус. Проверяващите съблюдават за носенето на маски и ръкавици от търговците, дезинфекцирането след посещението на  клиенти и спазване на отстояния между масите в заведенията. На територията на Първомай не са констатирани нарушения. На открития пазар е установен контролиран достъп, като не се допуска преминаване на лица от всички посоки и се следи за недопускане струпването на няколко човека на едно място. Продавачите на търговските щандове са  били снабдени с ръкавици и маски. 
На зеленчуковия пазар е установен 54 годишен мъж от село Езерово, с наложена 14 дневна карантина.  Мъжът е международен шофьор, който се е прибрал от път на 10 май и е посочиле посочил,че ще спазва предписанието  на адрес в гр. Пловдив. Спрямо нарушителя е образувано бързо производство за извършеното престъпление по чл. 355 ал 2 от НК.  
Подобни съвместни проверки се осъществяват на територията и на останалите районни управления.  Областна дирекция на МВР Пловдив призовава жителите в населените места на града и областта при посещения на търговски обекти и прекарване време на открито да спазват препоръките на здравния министър,  защото само по този начин ще бъдат отговорни най-напред към своето, а след това и към общественото здраве!

12 май 2020