МВР

ОД Пловдив

 

23 яну 2020

Нов вид наркотично вещество заловиха в момент на сделка полицейските служители в Труд ​

Във връзка с получена оперативна информация за разпространение на наркотични вещества при проведена акция, служители на криминална полиция на РУ Труд са задържали 31 годишен жител на село Калековец. Мъжът бил заловен в момент на сделка. При последвалото претърсване в жилището на младия мъж,  полицейските служители иззели парче зелено- кафяво на цвят вещество  и суха тревиста маса със специфичен мирис. Химическа експертиза в базова научно- техническа лаборатория Пловдив е установила, че вещество е смес от хашиш и синтетичен канабиноид, което наподобява „топка пластилин“ и е с тегло близо 20 грама, а намерената суха маса е марихуана- 0,40 гр. За случая е уведомена Окръжна прокуратура Пловдив. В районното управление е започнато бързо производство за извършено престъпление по чл 354 а ал 1 пр 1 от НК. Работата по случая продължава.

 

55 000 души от областта ще трябва да подменят свидетелствата си за управление на МПС през тази година

 Жителите на област Пловдив могат да подават заявления за подмяна на свидетелствата  за управление на МПС във всяко районно управление на територията на Областната дирекция.  Документите  могат да бъдат подновени поради изтичане срок на валидност или изтекъл такъв, при промяна на фамилия и транслитерация- когато има разлика при изписването на името с латински букви. В районните  полицейски управления може да бъде заявено и преиздаване на дубликат- в случай, когато документът е изгубен. В този случай валидността на новоиздадения документ е със същия срок като на оригинала. При подмяна на шофьорската книжка трябва да бъде приложено медицинско свидетелство. В случаите за категория „В“ то се издава  от личния лекар, а за останалите  категории – от лекарска комисия. На място се попълва  заявление , предоставя се  стария документ и квитанция за платена такса.  На място може да платите и през ПОС терминално устройство.  Цената на обикновената услуга е 25 лева.  Документът ще бъде изготвен за 30 дни.
В случаите когато предстои първо издаване на СУМПС или искате бърза поръчка ще трябва да подадете документите си в сектор „Пътна полиция“ Пловдив. В този случай времето за издаване на документа е до 10 дни, а цената - 50 лв. Адресът на Пътна полиция - Пловдив  е ул. „Напредък“ № 2, а работното време е от понеделник до петък - от 8,30 до 17,00 ч. 
С цел улесняване на административното обслужване, избягване на натрупване на хора и загуба на време при обработката на подадените заявления съветваме гражданите да не изчакват изтичането на крайния срок на валидност на документите си и да се възползват от възможността за тяхната предсрочна подмяна.

22 яну 2020

Шестима "скоростни нарушители" уловиха камерите на "Пътна полиция" в Пловдив

Само за ден служителите на "Пътна полиция" извършиха множество "заснемания "по булевардите в Пловдив на водачи, които не спазват максимално допустимата скорост в населени места. Камерите на униформените уловиха шестима, които ще останат без шофьорски книжки за следващите 3 месеца и ще понесат парична санкция. С най- голямо нарушение  сред "заснетите" се оказа шофьор от Бургас, който премина през пловдивски булевард със 127 км/ч при ограничение от 50.  Други фрапиращи нарушения се установиха при водачи на пловдивски автомобили със заснети 118 и 117 км/ч. Три моторни превозни средства са се  движили със 108 км/ч.  Според новите санкции, ако превишим скоростта в населени места с над 50 км/ч - глобата е 700 лв, за всеки следващи 5 км/ч превишаване над 50 км/ч глобата се увеличава с 50 лв., три месеца без книжка и 16 точки. Охранителна полиция призовава шофьорите да бъдат толерантни на пътя и с действията си да бъдат отговорни към останалите участници в движението.

 

23 яну 2020

Близо 220 000 души в област Пловдив ще трябва да подменят своите лични документи през настоящата година

ОДМВР Пловдив предприема мерки, за да се справи с преиздаването без затруднения

Сектор “Български документи за самоличност” към ОДМВР Пловдив обслужва българските граждани, регистрирани по постоянен адрес на територията на област Пловдив, състояща се от осемнадесет общини които включват 17 града и 198 села. По данни на Главна дирекция ГРАО към 15 декември 2019 г. населението на областта възлиза на 746 хил. жители, като 385 хил. от тях са регистрирани в областния град. През настоящата година 88 000 души от областта ще трябва да подновят личните си карти. Тогава изтича срока на валидност на 77 000 паспорта и 55 000 свидетелства за управление на МПС. С цел улесняване на административното обслужване, избягване на натрупване на хора и загуба на време при обработката на подадените заявления от сектор БДС съветват гражданите да не изчакват изтичането на крайния срок на валидност на документите си и да се възползват от възможността за тяхната предсрочна подмяна. Жителите на Пловдив и областта могат да направят това по-рано-  в началото на годината - през месеците януари, февруари и март, когато изтича валидността на по-малък брой документи и когато натоварването на звената БДС традиционно е по-малко, за да се избегне образуването на опашки и продължителното чакане. Очаква се най-натоварен да бъде периода юли – август, когато се прибират в страната българските граждани, пребиваващи постоянно в други държави. Натоварен период ще бъде и края на годината ноември – декември 2020 година, когато изтича валидността на най-голям брой лични карти и паспорти. В зависимост от разпределението на населението в различните населени места и общини най-натоварени (с най-големи жилищни райони) са звената БДС към 01, 05, 06 РУ – Пловдив и РУ – Асеновград. За улеснение на гражданите и  за получаване на равномерно натоварване на звената БДС заявления за издаване на лични документи- лична карта, паспорт и СУМПС с обикновена услуга (до 30 дни),  може да се подават във всяко районно полицейско управление и в сектора на ул.“Волга“ 70, ако постоянния адрес е на територията на област Пловдив, независимо от това в кой район или населено място е конкретния постоянен адрес на подалия заявление за смяна. Получаването на готовите документи ще се извършва в звената, където са подадени заявленията. Заявления за документи за самоличност - лична карта и/или паспорт-  БЪРЗА УСЛУГА (3 работни дни) се приемат в 01, 02, 03, 04, 05 и 06 РУ Пловдив. Сектор “Български документи за самоличност” приема Заявления за издаване на документи за самоличност (лична карта и/или паспорт) ОБИКНОВЕНА, БЪРЗА И ЕКСПРЕСНА УСЛУГА ( 8 работни часа).

Мерки които се предвиждат за улеснение на гражданите:

Работното време на звената БДС към районните управления и сектор БДС към ОДМВР Пловдив  ще бъде удължавано в зависимост от натоварването. При необходимост ще се работи извънредно и съботните дни;

Ще се осигури възможност за организиран прием на заявления за издаване на лични документи на място в институции, ведомства, големи предприятия и др. от мобилни екипи при заявено желание от тяхна страна

Възможно е подаването на заявление за издаване на документи по електронен път чрез интернет на сайта Електронните административни услуги на МВР (https:\\e-uslugi.mvr.bg) за гражданите които притежават квалифициран електронен подпис. Подробните условия за ползването на услугата са описани на сайта.

Ежедневно на страницата на ОДМВР Пловдив ще бъде публикувана информация за натовареността на звената за предходния ден с цел гражданите да се ориентират къде е по-малко натоварено и ще изчакват по-кратко време.

22 яну 2020

ЗА ОД НА МВР

Пожарна безопастност и защита на населението