МВР

ОД Хасково

 

Мобилна станция с екип на сектор „БДС” прие 67 заявления за лични документи в офисите на ТД на НАП-Хасково

Днес на място мобилният екип посети териториалната дирекция на Националната агенция по приходи на работното им място в Хасково. 67-служители и членове на семействата им подадоха групова заявка за подмяна на личните им документи. На място им бе осигурена възможност за заплащане на услугите чрез ПОС терминално устройство. За тези, които не желаеха такова разплащане имаше друго улеснение. На място бе осигурен служител от пощата, който прие таксите като пощенски запис. Това е част от услугата, улесняваща държавни и общински институции, кметства и групи граждани по места след предварителна заявка. Така хората ще бъдат обслужени в работно време, без да идват  в паспортна служба или в другите полицейски управления.

В момента няма напрежение в звената „Български документи за самоличност”, което е предпоставка за активизиране на гражданите за подаване на заявления. ОДМВР Хасково разполага с 3 подобни мобилни станции на територията на областта.

Граждани, които притежават валиден електрон ен подпис могат да се възползват да ги подадат  на онлайн адрес: https//e-uslugi.mvr.bg

Припомняме на гражданите, че могат да подменят личните си документи преди срока на изтичане на тяхната валидност. През м.Февруари изтича валидността на 422 лични карти, 1341 паспорта и 525 свидетелства за правоуправление на МПС на граждани с постоянен адрес на територията на областта. Документите с изтекъл срок са невалидни и подлежат на подмяна!

 

12 фев 2020

Информация по издаване на български лични документи за седмицата 3-7.02.2020г.

Гражданите с постоянен адрес от обслужваната от ОДМВР Хасково територия, могат да подават заявления за издаване на български лични документи във всяко едно управление от звената БДС на територията. Готовите лични документи се получават в звеното, където е подадено заявлението. Тази мярка е с цел облекчаване на натоварените звена БДС, както и за удобството на гражданите, които могат да направят избор на предпочитано от тях звено, различно от постоянния им адрес. 

Справка за натовареността по Районни управления в областта:

ОДМВР ХАСКОВО

03/02/20

04/02/20

05/02/20

06/02/2020

07/02/2020

ОБЩО

сектор БДС

Хaсково

288

212

163

202

284

1149

РУ Димитровград

80

88

45

55

80

348

РУ Ивайловград

15

13

7

6

5

46

РУ Свиленград

63

61

53

44

60

281

РУ Тополовград

15

26

10

10

17

78

РУ Харманли

67

36

65

57

61

286

Сектор ПП

101

84

72

62

113

432

ОБЩО

629

520

415

436

620

2620


11 фев 2020

Криминалисти от Хасковската дирекция, арестуваха мъж, транспортирал дрога

Окръжна прокуратура – Хасково привлече като обвиняем И.Г., на 55 г., за това, че на 7 февруари 2020 г., в Хасково и в с. Узунджово, обл. Хасково, без надлежно разрешително, държал с цел разпространение високорисково наркотично вещество – марихуана, с брутно тегло 8,145 кг, на стойност 48 870 лева, като наркотичното вещество е в големи размери – престъпление по чл.354а ал.2 вр. ал. 1 от Наказателния кодекс.

И.Г. е задържан при проведена специализирана полицейска операция на служители от сектор „Криминална полиция“ към ОД на МВР-Хасково.

Установено е, че на 7 февруари 2020 г.,  около 18,30 часа, в района на с. Узунджово, полицейските служители спрели за проверка, лек автомобил „Нисан“, управляван от И.Г. При извършените процесуално-следствени действия, на задната седалка на колата е открит сак, пълен с 14 прозрачни полиетиленови плика със суха зелена листна маса, която при полеви наркотест е реагирала на марихуана, с общо брутно тегло 8,145 кг.  Разследването по случая продължава, като са извършени и други процесуално-следствени действия в помещения, използвани от И.Г., който  е осъждан.

Обвиняемият И.Г. е задържан за срок от 72 часа с постановление на наблюдаващия прокурор, считано от 8.02.2020 г. Предстои Окръжна прокуратура – Хасково да внесе искане в съда за определяне на мярка за неотклонение „задържане под стража“ спрямо него.

10 фев 2020

КАТ: Ако книжката Ви изтича тази година, използвайте зимните месеци да я смените

Жителите на област Хасково могат да подават заявления за подмяна на свидетелство за управление на МПС във всяко Районно управление на МВР на територията на областната дирекция. Документите могат да бъдат подновени поради изтичане срока на тяхната валидност или с изтекъл такъв, при промяна на фамилия или транслитерация-когато има разлика при изписването на името с латински букви. В районните полицейски управления може да бъде заявено и преиздаване на дубликат –в случай,когато документът е изгубен или повреден. В този случай валидността на  новоиздаденият документ е със същия срок като на оригинала. При подмяна на СУМПС лицата заявили услугата  трябва да представят и медицинско свидетелство,удостоверяващо здравословното състояние на водача.В случаите за категория „B” същото се издава от личния лекар, а за останалите категории от лекарска комисия. На място се попълва заявление, предоставя се старият документ /старото СУМПС/ и квитанция за платена такса. На място може гражданите могат да заплатят и чрез ПОС терминално устройство, като цената за обикновена услуга е 25 лв. Документът ще бъде изготвен за 30 дни.

В случаите  когато предстои първо издаване на СУМПС или искателят желае бърза поръчка, ще трябва да подаде документите си в сектор“Пътна полиция“ при ОДМВР Хасково. В този случай времето за издаване на документа е до 10 дни, а цената 50 лв. Работното време на сектор „Пътна полиция“ Хасково е от понеделник до петък от 08:30 до 17:30 ч.

За м.Януари 2020г. са приeти 1746 заявления за шофьорски книжки, 3001 - за лични карти и 3317 - за паспорти. Това прави 8064 заявления, което е един път и половина повече в сравнение с декември 2019г. Още толкова заявления са обслужени по получаване на готови документи от служителите на сектор "Български документи за самоличност".

С цел улесняване на административното обслужване, избягване на натрупване на хора и загуба на време при обработка на подадените заявления, съветваме гражданите да не изчакват изтичането на крайния срок на валидност на документите си и да се възползват от възможността си за тяхната предсрочна подмяна.

За улеснение на гражданите:


- граждани с постоянен адрес в Хасковска област могат да подават заявления за лични документи във всяко звено на БДС на ОДМВР-Хасково;
- при подмяна на документ, поради смяна на имена, не се представя документ, с който да се удостовери промявата, в случай че вече е отразена в Националната база данни "Население";
- при подмяна на документ, поради смяна на постоянен адрес не се представя удостоверение от общината;
- при издаване на първа лична карта, акт за раждане се представя само ако лицето не притежава валиден документ за самоличност, с който да се идентифицира;
при подаване на заявление за издаване на паспорт на лица под 18 г., акт за раждане се представя само в случай, че заявителят не притежава валиден документ за самоличност, с който да се идентифицира;
-уведомяване на гражданите за издаден документ за самоличност на посочен от тях електронен адрес;
- възможност за подаване на заявление за издаване на документ/и по електронен път с притежаван от лицето електронен подпис;
-възможност за организиран прием за издаване на документи с посещение на място от екип с моблина станция;

През м.Февруари изтича валидността на 422 лични карти, 1341 паспорта и 525 свидетелства за правоуправление.

07 фев 2020

ПОЖАРНА БЕЗОПАСНОСТ И ЗАЩИТА НА НАСЕЛЕНИЕТО

Профил на купувача