
Подменихте ли изтичащите лични документи?
Жителите на Пловдив и областта, които имат постоянен адрес на територията, обслужвана от ОДМВР – Пловдив, имат възможност да подават заявления за издаване на български лични документи – лична карта, паспорт или СУМПС във всяко едно от 13-те звена на сектор БДС с обикновена услуга/ до 30 дни/. Без значение от постоянни адрес всеки заявител може да посети най- близкото до него районно управление, в което се намира паспортната служба. Единствено ако искате да се възползвате от експресна услуга, задължително трябва да посетите звеното на улица „Волга“ в областния град. За издаване на лична карта и/или паспорт с обикновена услуга, притежателите на валидно удостоверение за квалифициран електронен подпис, издаден в Република България и съдържащ данни за ЕГН на лицето, могат да се възползват от услугата чрез „Портал за електронни административни услуги на Министерството на вътрешните работи“, достъпен на интернет адрес: https://e-uslugi.mvr.bg . Готовите лични документи се получават в звеното където е подадено заявлението. Българските граждани в чужбина могат да подават заявления за български лични документи без електронен подпис чрез сайта на Министерството на външните работи. С подробностите и условията може да се запознаете на адрес: https://www.mfa.bg/bg/news/28436
Поради изтичане на валидност до края на 2021 година в Пловдив и областта трябва да бъдат подменени 38 000 лични карти, 41 000 паспорта и 48 000 шофьорски книжки.