ОДМВР ВЕЛИКО ТЪРНОВО |
|||
Български лични документи издавани на чужденци с предоставена закрила в Република България |
|||
Видове услуги и такси /лв./ |
Обикновена услуга до 30 дни
|
Бърза услуга до 10 работни дни
|
Контакти:
ОДМВР – Велико Търново
|
Карта на бежанец |
30 |
60 |
|
Карта на чужденец с хуманитарен статут |
30 |
60 |
|
Карта на чужденец получил убежище |
40 |
80 |
Начини на плащане на таксите:
Плащане по банков път
Плащане чрез картово разплащане
|
Удостоверение за пътуване зад граница на бежанец |
50 |
100 |
|
Удостоверение за пътуване зад граница на чужденец с хуманитарен статут |
50 |
100 |
|
Удостоверение за пътуване зад граница на чужденец, получил убежище |
55 |
110 |
Банкова сметка
BIC: UNCR BGSF
УниКредит Булбанк – клон В. Търново
IBAN: BG20 UNCR 7527 3140 0445 01 |
Удостоверение за завръщане в Република България на чужденец |
На всеки чужденец, получил убежище, статут на бежанец или хуманитарен статут при условията и по реда на Закона за убежището и бежанците, се издава български документ за самоличност:
Карта на бежанец е със срок на валидност от 3 до 5 години;
Карта на чужденец с хуманитарен статут е със срок на валидност до 3 години;
Карта на чужденец, получил убежище е със срок на валидност до 5 години.
Удостоверение за пътуване зад граница на бежанец е със срок на валидност до 5 години, но не по-голям от срока на валидност на картата на бежанец;
Удостоверение за пътуване зад граница на чужденец с хуманитарен статут е със срок на валидност до 3 години, но не по-голям от срока на валидност на картата на чужденец с хуманитарен статут;
Удостоверение за пътуване зад граница на чужденец, получил убежище е със срок на валидност до 5 години, но не по-голям от срока на валидност на картата на чужденец, получил убежище;
Удостоверение за завръщане в Република България на чужденец (издава се от дипломатическите и консулските представителства на чужденец с предоставена закрила в Република България)
Карта на бежанец /КБ/ се издава и подменя от ОДМВР по постоянен адрес на лицето.
Заявлението се подава лично, може да се подаде и от лице, упълномощено от заявителя с нотариално заверено изрично пълномощно, в случаите когато: няма промяна на името, ЕГН, ЛНЧ, пола, гражданството или не са настъпили съществени и трайни изменения на образа на лицето и са му снети необходимите биометрични данни преди не повече от 59 месеца от датата на подаване на заявлението.
Заявление за издаване на КБ на непълнолетни (лица които не са навършили 18 години) и на поставени под запрещение лица се подава лично и в присъствието на родител, или оправомощен представител на общината, който полага подпис в заявлението.
Заявление за издаване на КБ на непълнолетни чужденци, настанени за отглеждане в специализирани институции, се подава лично и в присъствието на директора на специализираната институция, в която детето е настанено по съответния ред, само в случаите, при които детето е с неизвестни или починали родители или други законни представители или на което не е назначен попечител, както и в случаите, при които към момента на навършване на 14-годишна възраст родителите или законните представители не са се явили, за да положат подпис в заявлението. При подаване на заявлението се представя националния документ за задгранично пътуване, с който чужденеца е влязъл в страната (не се изисква, когато е влязъл в страната без документи).
Заявление за издаване на КБ се подава в срок до 30 дни след:
•навършване на 14-годишна възраст;
•изтичане срока на валидност на притежаваната карта;
•като е заявено, че картата е повредена, унищожена, изгубена или открадната;
•при промяна на постоянния адрес, посочен в притежаваната карта;
•при промяна на имената, единния граждански номер (личния номер/личен номер на чужденец), пола, гражданството или при настъпили съществени и трайни изменения на образа на лицето.
В случаите на изгубване, кражба, повреждане или унищожаване на КБ в срок до 3 дни се подава декларация в най-близкото структурно звено на МВР.
Към заявлението за издаване на КБ се прилагат:
•Копие от официален документ, с който е предоставен статут на бежанец,(само при първо издаване на документ за самоличност);
•Удостоверение за вписване в регистъра на населението по постоянен адрес (документа не се представя, в случай, че промяната е отразена в Национална база данни "Население");
•Документ за платена държавна такса;
•Съдебно решение за настаняване извън семейството (оригинал и копие) и положително становище на Дирекция “Социално подпомагане”, когато се подава заявление за издаване на личен документ на непълнолетни, настанени за отглеждане в специализирани институции.
Получаване на КБ - документа се получават лично.
Когато заявлението е подадено лично, документът може да се получи от упълномощено от заявителя лице, след представяне на нотариално заверено изрично пълномощно.
Когато заявлението за издаване на КБ е подадено лично изготвения документ може да бъде получен от лицето, чиито данни са посочени от заявителя в заявлението.
Документите, издадени на непълнолетни и на поставени под запрещение лица се получава от родител, или оправомощен представител на общината, а по изключение - от упълномощено лице след представяне на нотариално заверено изрично пълномощно.
Документите на лица до 18 години, настанени в домове за деца, лишени от родителска грижа, се получават от директора на специализираната институция.
Карта на чужденец с хуманитарен статут /КЧХС/ се издава и подменя от ОДМВР по постоянен адрес на лицето.
Заявлението се подава лично, може да се подаде и от лице, упълномощено от заявителя с нотариално заверено изрично пълномощно, в случаите когато: няма промяна на името, ЕГН, ЛНЧ, пола, гражданството или не са настъпили съществени и трайни изменения на образа на лицето и са му снети необходимите биометрични данни преди не повече от 59 месеца от датата на подаване на заявлението.
Заявление за издаване на КЧХС на непълнолетни (лица които не са навършили 18 години) и на поставени под запрещение лица се подава лично и в присъствието на родител, или оправомощен представител на общината, който полага подпис в заявлението.
Заявление за издаване на КЧХС на непълнолетни чужденци, настанени за отглеждане в специализирани институции, се подава лично и в присъствието на директора на специализираната институция, в която детето е настанено по съответния ред, само в случаите, при които детето е с неизвестни или починали родители или други законни представители или на което не е назначен попечител, както и в случаите, при които към момента на навършване на 14-годишна възраст родителите или законните представители не са се явили, за да положат подпис в заявлението. При подаване на заявлението се представя националния документ за задгранично пътуване, с който чужденеца е влязъл в страната (не се изисква, когато е влязъл в страната без документи).
Заявление за издаване на КЧХС се подава в срок до 30 дни след:
•навършване на 14-годишна възраст;
•изтичане срока на валидност на притежаваната карта;
•като е заявено, че картата е повредена, унищожена, изгубена или открадната;
•при промяна на постоянния адрес, посочен в притежаваната карта;
•при промяна на имената, единния граждански номер (личния номер/личен номер на чужденец), пола, гражданството или при настъпили съществени и трайни изменения на образа на лицето.
В случаите на изгубване, кражба, повреждане или унищожаване на КЧХС в срок до 3 дни се подава декларация в най-близкото структурно звено на МВР.
Към заявлението за издаване на КЧХС се прилагат:
•Копие от официален документ, с който е предоставен хуманитарен статут,(само при първо издаване на документ за самоличност);
•Удостоверение за вписване в регистъра на населението по постоянен адрес (документа не се представя, в случай, че промяната е отразена в Национална база данни "Население");
•Документ за платена държавна такса;
•Съдебно решение за настаняване извън семейството (оригинал и копие) и положително становище на Дирекция “Социално подпомагане”, когато се подава заявление за издаване на личен документ на непълнолетни, настанени за отглеждане в специализирани институции.
Получаване на КЧХС - документа се получават лично.
Когато заявлението е подадено лично, документът може да се получи от упълномощено от заявителя лице, след представяне на нотариално заверено изрично пълномощно.
Когато заявлението за издаване на КЧХС е подадено лично изготвения документ може да бъде получен от лицето, чиито данни са посочени от заявителя в заявлението.
Документите, издадени на непълнолетни и на поставени под запрещение лица се получава от родител, или оправомощен представител на общината, а по изключение - от упълномощено лице след представяне на нотариално заверено изрично пълномощно.
Документите на лица до 18 години, настанени в домове за деца, лишени от родителска грижа, се получават от директора на специализираната институция.
Карта на чужденец получил убежище /КЧПУ/ се издава и подменя от ОДМВР по постоянен адрес на лицето.
Заявлението се подава лично, може да се подаде и от лице, упълномощено от заявителя с нотариално заверено изрично пълномощно, в случаите когато: няма промяна на името, ЕГН, ЛНЧ, пола, гражданството или не са настъпили съществени и трайни изменения на образа на лицето и са му снети необходимите биометрични данни преди не повече от 59 месеца от датата на подаване на заявлението.
Заявление за издаване на КЧПУ на непълнолетни (лица които не са навършили 18 години) и на поставени под запрещение лица се подава лично и в присъствието на родител, или оправомощен представител на общината, който полага подпис в заявлението.
Заявление за издаване на КЧПУ на непълнолетни чужденци, настанени за отглеждане в специализирани институции, се подава лично и в присъствието на директора на специализираната институция, в която детето е настанено по съответния ред, само в случаите, при които детето е с неизвестни или починали родители или други законни представители или на което не е назначен попечител, както и в случаите, при които към момента на навършване на 14-годишна възраст родителите или законните представители не са се явили, за да положат подпис в заявлението. При подаване на заявлението се представя националния документ за задгранично пътуване, с който чужденеца е влязъл в страната (не се изисква, когато е влязъл в страната без документи).
Заявление за издаване на КЧПУ се подава в срок до 30 дни след:
•навършване на 14-годишна възраст;
•изтичане срока на валидност на притежаваната карта;
•като е заявено, че картата е повредена, унищожена, изгубена или открадната;
•при промяна на постоянния адрес, посочен в притежаваната карта;
•при промяна на имената, единния граждански номер (личния номер/личен номер на чужденец), пола, гражданството или при настъпили съществени и трайни изменения на образа на лицето.
В случаите на изгубване, кражба, повреждане или унищожаване на КЧПУ в срок до 3 дни се подава декларация в най-близкото структурно звено на МВР.
Към заявлението за издаване на КЧПУ се прилагат:
•Копие от официален документ, с който е предоставено убежище,(само при първо издаване на документ за самоличност);
•Удостоверение за вписване в регистъра на населението по постоянен адрес (документа не се представя, в случай, че промяната е отразена в Национална база данни "Население");
•Документ за платена държавна такса;
•Съдебно решение за настаняване извън семейството (оригинал и копие) и положително становище на Дирекция “Социално подпомагане”, когато се подава заявление за издаване на личен документ на непълнолетни, настанени за отглеждане в специализирани институции.
Получаване на КЧПУ - документа се получават лично.
Когато заявлението е подадено лично, документът може да се получи от упълномощено от заявителя лице, след представяне на нотариално заверено изрично пълномощно.
Когато заявлението за издаване на КЧПУ е подадено лично изготвения документ може да бъде получен от лицето, чиито данни са посочени от заявителя в заявлението.
Документите, издадени на непълнолетни и на поставени под запрещение лица се получава от родител, или оправомощен представител на общината, а по изключение - от упълномощено лице след представяне на нотариално заверено изрично пълномощно.
Документите на лица до 18 години, настанени в домове за деца, лишени от родителска грижа, се получават от директора на специализираната институция.
Удостоверение за пътуване зад граница на бежанец /УПБ/ е предназначен за пътуване зад граница и се издава и на лица под 14 години.
Документа се издава и подменя от ОДМВР по постоянен адрес на лицето.
Заявлението се подава лично, може да се подаде и от лице, упълномощено от заявителя с нотариално заверено изрично пълномощно, в случаите когато: няма промяна на името, ЕГН, ЛНЧ, пола, гражданството или не са настъпили съществени и трайни изменения на образа на лицето и са му снети необходимите биометрични данни преди не повече от 59 месеца от датата на подаване на заявлението.
Заявлението за издаване на УПБ:
•на лица, ненавършили 14 години, се подава от техен родител или настойник, който подписва заявлението.
•на лица, навършили 14 години, но ненавършили 18 години и на поставени под запрещение, се подава лично, като родителят или попечителят изразява съгласието си за издаването на документа, като полага подпис в определеното за това място в заявлението в присъствието на длъжностно лице.
•Заявление за издаване на документ на непълнолетни чужденци, настанени за отглеждане в специализирани институции, се подава лично и в присъствието на директора на специализираната институция, в която детето е настанено по съответния ред, само в случаите, при които детето е с неизвестни или починали родители или други законни представители или на което не е назначен попечител, както и в случаите, при които към момента на навършване на 14-годишна възраст родителите или законните представители не са се явили, за да положат подпис в заявлението.
В случаите на изгубване, кражба, повреждане или унищожаване на УПБ в срок до 3 дни се подава декларация в най-близкото структурно звено на МВР.
Към заявлението за издаване на УПБ се прилагат:
• Копие от официален документ, с който е предоставен статут на бежанец,(само при първо издаване на документ за самоличност);
•Удостоверение за вписване в регистъра на населението по постоянен адрес (документа не се представя, в случай, че промяната е отразена в Национална база данни "Население");
•Документ за платена държавна такса;
•Съдебно решение за настаняване извън семейството (оригинал и копие) и положително становище на Дирекция “Социално подпомагане”, когато се подава заявление за издаване на личен документ на непълнолетни, настанени за отглеждане в специализирани институции.
Получаване на УПБ - документа се получават лично.
Когато заявлението е подадено лично, документът може да се получи от упълномощено от заявителя лице, след представяне на нотариално заверено изрично пълномощно.
Когато заявлението за издаване на УПБ е подадено лично изготвения документ може да бъде получен от лицето, чиито данни са посочени от заявителя в заявлението.
Документите, издадени на непълнолетни и на поставени под запрещение лица се получава от родител, или оправомощен представител на общината, а по изключение - от упълномощено лице след представяне на нотариално заверено изрично пълномощно.
Документите на лица до 18 години, настанени в домове за деца, лишени от родителска грижа, се получават от директора на специализираната институция.
Удостоверение за пътуване зад граница на чужденец с хуманитарен статут /УПЧХС/ е предназначен за пътуване зад граница и се издава и на лица под 14 години.
Документа се издава и подменя от ОДМВР по постоянен адрес на лицето.
Заявлението се подава лично, може да се подаде и от лице, упълномощено от заявителя с нотариално заверено изрично пълномощно, в случаите когато: няма промяна на името, ЕГН, ЛНЧ, пола, гражданството или не са настъпили съществени и трайни изменения на образа на лицето и са му снети необходимите биометрични данни преди не повече от 59 месеца от датата на подаване на заявлението.
Заявлението за издаване на УПЧХС:
•на лица, ненавършили 14 години, се подава от техен родител или настойник, който подписва заявлението.
•на лица, навършили 14 години, но ненавършили 18 години и на поставени под запрещение, се подава лично, като родителят или попечителят изразява съгласието си за издаването на документа, като полага подпис в определеното за това място в заявлението в присъствието на длъжностно лице.
•Заявление за издаване на документ на непълнолетни чужденци, настанени за отглеждане в специализирани институции, се подава лично и в присъствието на директора на специализираната институция, в която детето е настанено по съответния ред, само в случаите, при които детето е с неизвестни или починали родители или други законни представители или на което не е назначен попечител, както и в случаите, при които към момента на навършване на 14-годишна възраст родителите или законните представители не са се явили, за да положат подпис в заявлението.
В случаите на изгубване, кражба, повреждане или унищожаване на УПЧХС в срок до 3 дни се подава декларация в най-близкото структурно звено на МВР.
Към заявлението за издаване на УПЧХС се прилагат:
•Копие от официален документ, с който е предоставен хуманитарен статут,(само при първо издаване на документ за самоличност);
•Удостоверение за вписване в регистъра на населението по постоянен адрес (документа не се представя, в случай, че промяната е отразена в Национална база данни "Население");
•Документ за платена държавна такса;
•Съдебно решение за настаняване извън семейството (оригинал и копие) и положително становище на Дирекция “Социално подпомагане”, когато се подава заявление за издаване на личен документ на непълнолетни, настанени за отглеждане в специализирани институции.
Получаване на УПЧХС - документа се получават лично.
Когато заявлението е подадено лично, документът може да се получи от упълномощено от заявителя лице, след представяне на нотариално заверено изрично пълномощно.
Когато заявлението за издаване на УПЧХС е подадено лично изготвения документ може да бъде получен от лицето, чиито данни са посочени от заявителя в заявлението.
Документите, издадени на непълнолетни и на поставени под запрещение лица се получава от родител, или оправомощен представител на общината, а по изключение - от упълномощено лице след представяне на нотариално заверено изрично пълномощно.
Документите на лица до 18 години, настанени в домове за деца, лишени от родителска грижа, се получават от директора на специализираната институция.
Удостоверение за пътуване зад граница на чужденец, получил убежище /УПЧПУ/ е предназначен за пътуване зад граница и се издава и на лица под 14 години.
Документа се издава и подменя от ОДМВР по постоянен адрес на лицето.
Заявлението се подава лично, може да се подаде и от лице, упълномощено от заявителя с нотариално заверено изрично пълномощно, в случаите когато: няма промяна на името, ЕГН, ЛНЧ, пола, гражданството или не са настъпили съществени и трайни изменения на образа на лицето и са му снети необходимите биометрични данни преди не повече от 59 месеца от датата на подаване на заявлението.
Заявлението за издаване на УПЧПУ:
•на лица, ненавършили 14 години, се подава от техен родител или настойник, който подписва заявлението.
•на лица, навършили 14 години, но ненавършили 18 години и на поставени под запрещение, се подава лично, като родителят или попечителят изразява съгласието си за издаването на документа, като полага подпис в определеното за това място в заявлението в присъствието на длъжностно лице.
•Заявление за издаване на документ на непълнолетни чужденци, настанени за отглеждане в специализирани институции, се подава лично и в присъствието на директора на специализираната институция, в която детето е настанено по съответния ред, само в случаите, при които детето е с неизвестни или починали родители или други законни представители или на което не е назначен попечител, както и в случаите, при които към момента на навършване на 14-годишна възраст родителите или законните представители не са се явили, за да положат подпис в заявлението.
В случаите на изгубване, кражба, повреждане или унищожаване на УПЧПУ в срок до 3 дни се подава декларация в най-близкото структурно звено на МВР.
Към заявлението за издаване на УПЧХС се прилагат:
•Копие от официален документ, с който е предоставено убежище,(само при първо издаване на документ за самоличност);
•Удостоверение за вписване в регистъра на населението по постоянен адрес (документа не се представя, в случай, че промяната е отразена в Национална база данни "Население");
•Документ за платена държавна такса;
•Съдебно решение за настаняване извън семейството (оригинал и копие) и положително становище на Дирекция “Социално подпомагане”, когато се подава заявление за издаване на личен документ на непълнолетни, настанени за отглеждане в специализирани институции.
Получаване на УПЧПУ - документа се получават лично.
Когато заявлението е подадено лично, документът може да се получи от упълномощено от заявителя лице, след представяне на нотариално заверено изрично пълномощно.
Когато заявлението за издаване на УПЧПУ е подадено лично изготвения документ може да бъде получен от лицето, чиито данни са посочени от заявителя в заявлението.
Документите, издадени на непълнолетни и на поставени под запрещение лица се получава от родител, или оправомощен представител на общината, а по изключение - от упълномощено лице след представяне на нотариално заверено изрично пълномощно.
Документите на лица до 18 години, настанени в домове за деца, лишени от родителска грижа, се получават от директора на специализираната институция.
Удостоверение за завръщане в Република България на чужденец се издава от дипломатическите или консулските представителства на Република България в чужбина на:
•бежанец, изгубил в чужбина българското си удостоверение за пътуване зад граница на бежанец;
•чужденец с хуманитарен статут, загубил в чужбина българското си удостоверение за пътуване зад граница на чужденец с хуманитарен статут; За издаване на удостоверение за завръщане в Република България на чужденец лицата подават заявления с приложена снимка. Към заявлението се прилагат и документи, които могат да удостоверят тяхната самоличност и основанията за заявлението. Дипломатическото или консулското представителство на Република България в чужбина уведомява лицето за взетото решение в срок до 3 работни дни.- 40 лв.
Начини на плащане
Плащане по банков път
Възможно е по банков път да преведете такса за издаване на български личен документ на чужденец получили убежище, статут на бежанец или хуманитарен статут /КЧХУ, УПЧПУ, КБ, УПБ, КЧХС, УПЧХС/. Квитанцията за платена такса е поименна и се прикрепва към заявлението. С едно платежно нареждане не може да се превеждат такси за повече от едно лице. С едно платежно нареждане може да се преведе такса за повече от един документ, ако те ще се издават с едно заявление и един вид услуга (т.е. за КБ и УПБ едно банково нареждане, за КЧХС и УПЧХС – друго банково нареждане, както и КЧПУ и УПЧПУ в друго банково нареждане).
Плащане чрез картово разплащане
Таксата за издаване на български документ за самоличност на чужденец получили убежище, статут на бежанец или хуманитарен статут /КЧХУ, УПЧПУ, КБ, УПБ, КЧХС, УПЧХС/ може да бъде платена и чрез картово разплащане на всички видове такси по Тарифа № 4 и на сумите по наказателни постановления чрез ПОС терминално устройство. Плащането се извършва на място в звеното “Български документи за самоличност” (БДС) при СДВР/ОДМВР, където се подава заявлението за издаване на български личен документ.
К О Н Т А К Т И
ОДМВР/РУ |
Работно време на сектор БДС от понеделник до петък
|
Административен адрес |
ОДМВР Велико Търново
|
08.30 ч. до 17.30 ч. |
гр. Велико Търново, ул.”Беляковско шосе” № 4
|
Заявление за издаване на КБ, КЧХС, КЧПУ, УПБ, УПЧХС, УПЧПУ с обикновена услуга може да подадете в:
ОДМВР/РУ |
Работно време на сектор БДС от понеделник до петък
|
Административен адрес |
ОДМВР Велико Търново
|
08.30 ч. до 17.30 ч. |
гр. Велико Търново, ул.”Беляковско шосе” № 4 |
Заявление за издаване на КБ, КЧХС, КЧПУ, УПБ, УПЧХС, УПЧПУ с бърза услуга може да подадете в:
ОДМВР/РУ |
Работно време на сектор БДС от понеделник до петък
|
Административен адрес |
ОДМВР Велико Търново
|
08.30 ч. до 17.30 ч. |
гр. Велико Търново, ул.”Беляковско шосе” № 4 |