МВР

Дирекция "НС 112"

 

Новини

Мартенска благотворителна изложба базар

„Купете си от тези мартеници. Те са заредени с много положителна енергия и ще донесат късмет на вас и на вашите близки”.

„Купете си от тези мартеници. Те са заредени с много положителна енергия и ще донесат късмет на вас и на вашите близки”. С тези думи директорът на Дирекция „Национална система 112” Цветомир Цеков откри Мартенска благотворителна изложба базар да набиране на средства в помощ на лечението на Христо Кунчев от Добрич. Той отбеляза, че благотворителните инициативи са се превърнали в традиция за служителите на Дирекция „Национална система 112”, които получават първи тревожния зов за помощ от изпадналите в беда и изрази увереност, че Христо Кунчев скоро ще оздравее и ще се завърне сред приятелите и колегите си.

С думи на благодарност към присъстващите се обърна директорът на Дирекция „Обществени поръчки” - МВР г-н Георги Балабанов, по чиято идея се провежда събитието.

В благотворителната инициатива се включиха служители от ГД „Пожарна безопасност и защита на населението”, дирекции „Национална система 112”, „Обществени поръчки”, „Европейски съюз и международно сътрудничество“ и КИС, Институт по психология – МВР, СДВР, РУ МВР Луковит, Планинска спасителна служба, Столичен инспекторат, Фондация „Емил Шарков” и др.

Христо Кунчев е началник на Териториална полиция и ръководи кварталните полицаи в Добрич. Преди година лекарите откриват, че има автоимунно заболяване, което е увредило бъбреците му. Необходимо е да бъдат събрани 40 000 долара за бъбречна трансплантация, която ще бъде извършена в клиника в Турция.

27 фев 2019

ДНС 112 стартира обучителни срещи с регионалните структури на Съюза на глухите в България

Експерти от районните центрове 112 стартираха обучителни срещи с регионалните и териториални организации на Съюза на глухите в България

Експерти от районните центрове 112 стартираха обучителни срещи с регионалните и териториални организации на Съюза на глухите в България. Целта е запознаване с ново внедрената услуга - достъп на хора със слухови и/или говорни увреждания до телефон 112. Потребителите на услугата ще получат методическа помощ и съдействие при регистрация и работата с мобилното приложение.

Услугата е факт от края на месец януари и работи с пълната си функционалност през Интернет чрез мобилно приложение за телефони с мобилни платформи Android, iOS и Windows Mobile, както и стационарни и преносими компютри чрез уеб базирано приложение, достъпно през уеб браузър на адрес 112. mvr.bg.

19 фев 2019

МВР ще продължи последователната си работа в посока развитие и усъвършенстване на системата 112

Искам да ви уверя, че Министерството на вътрешните работи ще продължи последователната си работа в посока развитие и усъвършенстване на системата 112, за да гарантира в най-висока степен живота, здравето, сигурността и имуществото на гражданите в риск

Искам да ви уверя, че Министерството на вътрешните работи ще продължи последователната си работа в посока развитие и усъвършенстване на системата 112, за да гарантира в най-висока степен живота, здравето, сигурността и имуществото на гражданите в риск. Убеден съм, че надграждайки постигнатото, ще виждаме добри резултати, защото обединените усилия на Министерството на вътрешните работи, на всички министерства и институции, имащи отношение към защитата и сигурността, комуникационната свързаност между тях и имплантирането на иновативни решения ще гарантират още по-качествена европейска услуга 112. Това каза при откриването на Европейския ден на телефон 112 зам. - министърът на вътрешните работи Красимир Ципов. Той пожела на служителите от Национална система 112 да бъдат все така отдадени на високохуманната кауза да помагат.

В обръщение към гостите и колегите си директорът на ДНС 112 Цветомир Цеков маркира предизвикателствата пред системата - изграждането на центрове за приемане на спешни повиквания от ново поколение (NG112), свързани в електронна съобщителна мрежа, осигуряване на широколентов обмен на информация в мрежата на 112 - видео, данни и глас - и надграждане с нови съвременни услуги в съответствие с Директивата за универсалната услуга – Европейския кодекс за електронни съобщения. Тези усъвършенствани процеси и процедури ще предоставят възможности за бърз и структуриран обмен на данни, предавани в реално време чрез всички канали, IP достъп до спешния телефон; видео повиквания; достъп до системи за видео наблюдение; логическа и комуникационна IP свързаност с Центрове за управление на трафика; достъп до 112 на интелигентни терминални устройства, като интелигентни дефибрилатори на места с висока обществена концентрация, датчици за охрана, противопожарни интелигентни сензори и много др. С подписания договор за възобновяване работоспособността на системата са внедрени редица подобрения - усъвършенствана ГИС система, позволяваща лесно и бързо въвеждане на координатите на обаждащия се, работа с един електронен картон на всички служби за спешно реагиране и други. Осигурена е и възможността за надграждане на системата 112 с нови функционалности и услуги като услугата еCall, която стана факт от миналата година, а от края на месец януари е факт и услуга, осигуряваща достъп на хората със слухови и/или говорни увреждания до Единния европейски номер за спешни повиквания, съобщи Цеков.

Благодарности за добрата организация и експедитивността на служителите на Национална система 112 отправи и председателят на Българския червен кръст Христо Григоров: Спасяването на човешки живот до голяма степен зависи от бързината на реакция на отговорните структури. Тук е мястото на 112, защото те са основен координатор. Благодарим на ръководството на МВР и на дирекцията за това, че бе създадена структура, която помага на всички.

С новите технически решения и предизвикателства пред системата 112 и нововъведената услуга, осигуряваща достъп на хората със слухови и/или говорни увреждания до Единния европейски номер за спешни повиквания гостите запознаха Елена Паскалева, началник на РЦ 112 Кърджали и Марина Велинова, началник отдел АОСП.

„Постигнахме невероятно ниво на чат и видеоинформация, за нас това е много важно, когато става дума за комуникацията в глуха среда“, заяви и председателят на младежката организация към Съюза на глухите в България Росица Караджова, която изтъкна постигнатото от съвместната работа по създаването на услуга, осигуряваща достъп на хората със слухови и/или говорни увреждания.

В присъствието на началника на кабинета на министъра на вътрешните работи Михаил Златанов, ръководители на главни дирекции и на дирекции в МВР, председателя на Съюза на глухите в България Николай Нинов, заместник-министър Красимир Ципов връчи на 16 служители на Дирекция „Национална система 112“ грамоти от административния секретар на МВР. Наградата е за образцово изпълнение на служебните задължения. Други 13 служители на дирекцията получиха писмена похвала от инж. Цветомир Цеков.

През 2018 г. в националната система 112 са приети 3 663 790 повиквания, от които 1 918 861 с конкретни искания на граждани за оказване на помощ (реални сигнали). Към службите за спешно реагиране са изпратени 1 379 828 инцидента.

Наблюдава се тенденция на намаляване броя на приетите повиквания – 10% по-малко през 2018 г. спрямо 2017 г. Това се дължи на проведените информационни инициативи за разясняване предназначението на телефон 112 и на предприетите мерки от ДНС 112 и ОД/СДВР на МВР за търсене на отговорност и издаване на наказателни постановления на граждани, които злоумишлено използват телефон 112. Същевременно намалява броят на регистрираните сигнали – с 3% за 2018 г. спрямо предходната година, което е вследствие на намаляващия брой повторни повиквания за един и същ инцидент. Нараства делът на регламентираните повиквания от приетите повиквания – 47% за 2016 г., 50% за 2017 г. и 52% за 2018 г.

11 фев 2019

Системата 112 се утвърди като важен инструмент на обществената сигурност и безопасност

През десетте години Националната система 112 разширяваше своя обхват, набираше популярност и днес можем да кажем, че българските граждани имат рефлекса да използват спешния телефон, защото знаят, че той е най-прекият път за получаване на помощ в извънредна ситуация. Системата 112 се утвърди като важен инструмент на обществената сигурност и безопасност с високото обществено доверие. Това посочва в приветствието си към служителите на Дирекция „Национална система 112“  министърът на вътрешните работи Младен Маринов, което беше прочетено от зам.-министър Красимир Ципов на церемония по отбелязване на десетата годишнина от старта на пълното национално покритие на европейския телефон 112 е над С думи на благодарност към служителите на Дирекцията “ се обърнаха директорът на „Национална система 112” Цветомир Цеков и заместник-министър председателят Валери Симеонов.

За професионализъм и бърза реакция при предаване на спешни сигнали с грамоти от министъра на вътрешните работи, административния секретар на МВР и директора на Национална система 112 бяха отличени 22 служителите от ДНС 112.

На празника присъстваха и заместник-министърът на здравеопазването д-р Бойко Пенков,  административният секретар на МВР Бойко Славчев, ръководители и директори на държавни и обществени структури. Специален гост на тържеството беше Валери Симеонов -заместник министър-председател по икономическата и демографската политика.

В рамките на събитието бяха организирани информационни кътове и презeнтации, визуализиращи работата на системата 112 и на службите за спешно реагиране. Съпътстваща инициатива беше изложба-базар с изработени от служителите на „Национална система 112” експонати, чиято цел е набраните средства да бъдат преведени по единната банкова сметка за подпомагане децата на загиналите и пострадали при изпълнение на служебните си задължения служители от системата на МВР.

В периода 30 септември 2008 г. – 31 юли 2018 г. в Националната система 112 са приети 44 323 431 обаждания, от които 16 366 885 с конкретни искания за оказване на помощ (реални сигнали).

На смяна един оператор приема средно над 200 обаждания. Наблюдава се трайна тенденция на увеличение броя на регламентираните повиквания.

Регистрираните неверни сигнали към телефон 112 са едва 0,2%. Ниският процент се дължи на добрата операторска работа и координация със службите за спешно реагиране.

Гражданите, избиращи старите спешни номера (150, 160 и 166), които автоматично биват пренасочвани към 112, намаляват. През 2017 г. техният процент е под 3 от общия брой спешни обаждания. Най-често гражданите звънят на телефон 112 за спешна медицинска помощ, за престъпления против личността и собствеността, пътнотранспортни произшествия, пожари и със сигнали от компетентността на общинските администрации.

27 сеп 2018

МВР ще отбележи десетата годишнина от старта на Единния европейски номер за спешни повиквания 112 в България

МВР ще отбележи десетата годишнина от старта на Единния европейски номер за спешни повиквания 112 с обществено събитие, включващо дейности с информационен и благотворителен характер. Презентация и информационни кътове ще представят работата на Националната система 112 и службите за спешно реагиране. Съпътстваща инициатива е изложба-базар с изработени от служителите на „Национална система 112” експонати, средствата, от която ще бъдат преведени по единната банкова сметка за подпомагане децата на загиналите и пострадали при изпълнение на служебните си задължения служители от системата на МВР.

В празника с екипи и техника участие ще вземат СДВР, СД „Пожарна безопасност и защита на населението”, ЦСМП – София, Столична община и БЧК.

 

26 сеп 2018

БЧК с демонстрация по спасяване на пострадал при катастрофа

Спасяването на тежко пострадал водач на лек автомобил демонстрираха екипи на БЧК, ЦСМП София, СДВР и Национална система 112, в партньорство с частния сектор.Невъзможността на пострадалия да се движи и говори не възпрепятства получаването на помощ, благодарение на новата система еCall, която действа в страната ни от 30 март тази година.еCall е вградена в новопроизведените автомобили система, която при тежки ПТП-та изпраща автоматично сигнал до център 112 с пакет от данни за местоположението на катастрофата, посоката на движение, марката на автомобила и друга информация. Системата скъсява времето за реакция на спешните служби, спестява време и спасява човешки животи.

Раненият мъж получи първа доболнична помощ от екип на БЧК до пристигането на линейката, след което беше транспортиран с хеликоптер до най-близката болница.

На демонстрацията присъства началникът на Районен център 112 София г-жа Малвина Биримирска, която запозна медиите с нововъведената система еCall и призова гражданите да ползват ЕЕСП 112 само в ситуации на реална заплаха за живота, здравето, сигурността и имуществото си.

31 юли 2018

Зам.-министър Красимир Ципов: Усилията, които екипът на телефон 112 полага, гарантират максимална защита на гражданите

Усилията, които екипът на телефон 112 полага за поддържането на ефективна система за реагиране при извънредни ситуации, са от ключово значение за успешното им овладяване и гарантират максимална защита на гражданите.

Усилията, които екипът на телефон 112 полага за поддържането на ефективна система за реагиране при извънредни ситуации, са от ключово значение за успешното им овладяване и гарантират максимална защита на гражданите. Това каза при откриването на Европейския ден на телефон 112 зам. - министърът на вътрешните работи Красимир Ципов. Той пожела на служителите от Национална система 112 да бъдат все така отдадени на високохуманната кауза, на която са се посветили.

В обръщение към колегите си директорът на ДНС 112 Цветомир Цеков припомни, че тази година Националната система 112 ще отбележи десетгодишнината от старта на пълното национално покритие на спешния телефон у нас и маркира успехите и предизвикателствата пред системата. Приветствие към участниците и гостите на празника поднесе началникът на кабинета на заместник министър-председателя по икономическата и демографската политика Валери Симеонов г-жа Марияна Николова.

За професионализъм и бърза реакция при предаване на спешни сигнали с грамоти от административния секретар на МВР бяха отличени служителите от ДНС 112 Денис Карамехмедов, Стоян Вълев, Стилян Велчев, Антония Бянова и Иванка Кехайова.

С новите технически решения и предизвикателства пред системата 112 гостите запозна Констанца Бойкова, главен експерт в ДНС 112 - въвеждането на приложението за разширена мобилна локация, разработено от Гугъл, комуникации чрез социалните мрежи, използването на дронове, възможност за видеовръзка с телефон 112 и други.

Европейският ден н телефон 112 беше отбелязан с демонстрация на силите и средствата на спасителните служби. Беше симулиран пожар в сградата на ПБЗН и отработването на три сигнала на телефон 112. Последователно на мястото на инцидента пристигнаха екипи на Полицията, ПБЗН, ЦСМП-София, БЧК и Столична община, които оказаха помощ и транспортираха „пострадалите”.

Празникът уважиха зам. - главният секретар на МВР Георги Арабаджиев, зам.-министърът на здравеопазването д-р Бойко Пенков началникът на политическия кабинет на министъра на вътрешните работи г-жа Анжелина Тотева, главният секретар на МЗ Красимир Гигов, директорът на ГД "Национална полиция" главен комисар Христо Терзийски,  директори и представители на МВР, МЗ, МИТС, ЦСМП София, БЧК, АПИ, Асоциацията на пострадали при катастрофи.

През 2017 г. в Националната система 112 са приети 4 066 274 повиквания, от които 2 051 091 са с конкретни искания на граждани за оказване на помощ (реални сигнали). От тях 1 531 657 са насочени към различни служби за спешно реагиране.

Средно на ден са приети 11 140 повиквания при 12 021 за 2016 г.

Общият брой приети повиквания за 2017 г. е намалял със 7.6%, спрямо приетите 4 399 791 през 2016 г., като броят на регламентираните повиквания е намалял с 1,1%, а на нерегламентираните – с 13,4%.

09 фев 2018

Ирина Томова от Районен център 112 София: Ние сме първите, на които децата в риск разказват своята история

Експерти от Дирекция „Национална система 112“ взеха участие в информационно събитие по проект „Разкажи ми историята - развитие на екипи от експерти за междуинституционално сътрудничество при случаи на деца - жертви или в риск от насилие“

Експерти от Дирекция „Национална система 112“ взеха участие в информационно събитие по проект  „Разкажи ми историята - развитие на екипи от експерти за междуинституционално сътрудничество при случаи на деца - жертви или в риск от насилие“. Бяха представени дейностите по проекта и очакваните резултати, както и ключови теми,като идеята е да се създаде пространство за дискусия и споделяне на личен опит от страна на експертите, ангажирани с работа по случаи на деца - жертви или в риск от насилие. Очаква се в процеса на работата по проекта да се постигне унифициран подход за работа с деца в риск или жертви на насилие. Чрез него ще се търси и усъвършенстване на нормативната база, отнасяща се до работата при подобни случаи. Проектът е съфинансиран от Програма „Правосъдие и потребители“ на Европейския съюз, а бенефициенти по него са Институтът по психология на МВР и Фондация „Институт по психология на групите“. 

В дискусията своя опит в координационния механизъм при работата с деца – жертви или в риск от насилие сподели г-жа Ирина Томова от Районен център 112 София. „Ние сме първите, на които децата в риск разказват своята история. Най-често ни търсят деца-жертви или свидетели на домашно насилие и на физически и психически тормоз между съученици. За десет години, от старта на ЕЕНСП 112 в национален мащаб, обажданията от непълнолетни лица с оплаквания от насилие са се увеличили“. Ирина Томова отчете успешното взаимодействие между телефон 112, полицията, Столична община и Националната линия за деца в риск 116 111при решаването на тези казуси.

Заместник-директорът на Института по психология – МВР и ръководител на проекта г-жа Даниела Николова подчерта доброто взаимодействието между екипа на телефон 112 и психолозите от института и изрази готовност за провеждане на обучение на операторите по приемането на сигнали, касаещи проблемни казуси с деца.

На събитието присъства директорът на ДНС 112 г-н Цветомир Цеков, представители на Агенцията за социално подпомагане, разследващи полицаи, прокурори и съдии, социални и клинични психолози.

31 юли 2018