МВР

ОД Търговище

 

11 февруари 2021

На 11 февруари се чества Единния европейски номер 112

Европейският ден на тел. 112 протича под мотото „Да кажем „Благодаря“ на хората, които винаги ни помагат




Европейският ден на телефон 112 беше отбелязан със zoom връзка под мотото „Да кажем „Благодаря“ на хората, които винаги ни помагат“. И тази година България се включи в инициативата на  Европейската асоциация на спешните номера, която призова  гражданите да споделят в социалните мрежи своята лична история. В дирекция „Национална система 112“ са получени над 500 благодарности на граждани за оказана помощ и съдействие в извънредна ситуация, две от които с видеобръщения.

През 2020 г. са приети 3 619 998 повиквания, от които 2 137 288 с конкретни искания на граждани за оказване на помощ (реални сигнали). Към службите за спешно реагиране са изпратени 1 423 119 инцидента, което е с 4,2 % увеличение спрямо 2019 г. Запазена е тенденцията на увеличение на относителния дял на регламентираните повиквания от общия брой приети  – 59% за 2020 г. и 53% за 2019 г.  Злоумишлените обаждания са намалели с над 50 000 броя, вследствие на предприетите мерки от ДНС 112 и СДВР/ОДМВР за търсене на отговорност и издаване на наказателни постановления на граждани, злоумишлено използващи телефон 112. Сигналите, предадени към полиция, са се увеличили с 6,26 %. Наблюдава се намаление с 11,76% на сигналите за престъпления против личността, с 20% - на тези за пътнотранспортни произшествия и с 15 % - към звената на пожарна и аварийна безопасност.
Сигналите към Центровете за спешна медицинска помощ са се увеличили с 2,16 %, същата тенденция – с 14,98% се наблюдава и към Планинска спасителна служба, ИА „Морска администрация”, Агенция „Пътна инфраструктура”, Изпълнителна агенция по горите и общините.
Значително е намалял броят на сигналите за терористични актове, бедствия, за инциденти и събития с животни, за аварии и за изгубени и бедстващи хора.
Средно на ден центровете 112 са обслужвали по 9 888 повиквания.

На днешния ден – 11 февруари 2021 г., към гражданите, организациите  и компаниите е отправен призив, за създаване на т.нар. „верига за благодарности“ в социалните медии Twitter, Facebook I Linkedin, като:
•    ако желаят, да споделят своите истории и да благодарят на специалистите от спешните служби да оказаната им помощ и съдействие в труден и важен за тях момент
•    към инициативата могат да се присъединят и специалисти от аварийните служби, които да благодарят на свои колеги за упоритата им и всеотдайна работа
•    самите специалисти от спешните служби също могат да споделят история, която ги е впечатлила най-силно в работaта им през последната година



Изображения

 11 февруари 2021 | 16:38