МВР

ОД Стара Загора

 

16 юни 2021

Дирекция „Български документи за самоличност“ ще съдействат на българските граждани, които не притежават валидни документи за самоличност, да упражнят правото си на глас в деня на извънредните избори за Народно събрание

В седмицата преди 11 юли 2021 г., когато ще се проведат извънредните избори за Народно събрание, е създадена необходимата организация българските граждани, които нямат издадена лична карта или не притежават валидни документи (лична карта или личен /зелен/ паспорт), защото са изгубени, откраднати, повредени, унищожени или с изтекъл срок, да имат възможност да упражнят правото си на глас. Дирекция „Български документи за самоличност“ е създала следната организация за работа:

1. В зависимост от конкретните нормативни изисквания, на граждани, подали вече заявление за нова лична карта, ще бъде ускорено издаването й или ще бъде издадено удостоверение за изгубен, откраднат, повреден, унищожен документ за самоличност (лична карта, личен /зелен/ паспорт) или лична карта с изтекъл срок на валидност;

2. При невъзможност да бъде издадена нова лична карта до края на работния ден на 09 юли 2021 г., по искане на гражданите, ще бъде издавано необходимото им удостоверение, с което да гласуват.

За да бъде издадено удостоверение е необходимо:

1. Гражданите лично да подадат искане в СДВР, ОДМВР и РУ при СДВР/ОДМВР за дните от 06 юли 2021 г. до 10 юли 2021 г. от 08.30 ч. до 17.00 ч. и на 11 юли 2021 г. от 08.30 ч. до 19.00 ч. В случай че работното време на съответното звено БДС е различно, удостоверенията ще се издават в рамките на работното време на звеното, като задължително ще се спазва периодът на 10.07.2021 г. (събота) и на 11.07.2021 г. (неделя). Информация за работното време на всяко звено БДС е поставена на входа на помещенията, в които се осъществява административно обслужване на граждани по линия на документи за самоличност и на интернет страницата на СДВР и ОДМВР.

2. Удостоверенията, осигуряващи възможност за упражняване на правото на глас в изборите за Народно събрание, се издават само след приемане на заявление за издаване на лична карта.

3. В случай на подадено и регистрирано по постоянен адрес заявление за издаване на лична карта, удостоверение може да се издаде във всяко РУ, СДВР и ОДМВР независимо от обявения постоянен и настоящ адрес.

Удостоверения за заявен постоянен и настоящ адрес се издават от общинската администрация.

УДОСТОВЕРЕНИЕТО СЕ ИЗДАВА, ЗА ДА ПОСЛУЖИ САМО ПРЕД СЕКЦИОННАТА ИЗБИРАТЕЛНА КОМИСИЯ И Е ВАЛИДНО ЗА ИЗБОРНИЯ ДЕН 11 ЮЛИ 2021 Г.

Информация относно обслужване на граждани при издаване на български лични документи (БЛД)

Във връзка с предотвратяване появата на напрежение при административното обслужване на граждани при издаване на български лични документи (БЛД), предвид все още големия брой лични карти, чийто срок на валидност изтича през 2021 г., сектор „Български документи за самоличност“ при ОДМВР Стара Загора предоставя на гражданите следната информация:
•заявления за издаване на БЛД може да се подават и преди изтичане срока на валидност на притежаваните документи. За улеснение, гражданите могат да подават заявления за лична карта и/или паспорт за обикновена услуга (до 30 дни) във всяко районно управление, звено „Български документи за самоличност" (БДС), на територията на областната дирекция на вътрешните работи по постоянен адрес. В рамките на работното време на съответните звена, гражданите могат да направят избор на по-удобно или предпочитано от тях звено БДС на територията на областта по постоянния им адрес. Съответно, готовите документи се получават в същото звено, където е подадено заявлението; Заявления за издаване на лична карта и/или паспорт - експресна услуга се подават само в ОДМВР – Стара Загора. Заявления за бърза услуга се подават във всички звена на БДС на територията на област Стара Загора с изключение на Първо и Второ РУ.
•създадена е възможност по постъпили искания от институции, ведомства, кметства и други да се осъществява организиран прием на заявления за издаване на БЛД - по предварително създадената организация и при стриктно спазване на всички разпоредени здравни противоепидемични мерки;
•удължаването на валидността на личните карти и паспорти (съгл. разпоредбата на § 10, ал. 2 от Преходни и заключителни разпоредби (ПЗР) на Закона за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с решение на Народното събрание от 13 март 2020 г. и за преодоляване на последиците), се отнася само за тези от тях, чийто срок на валидност е изтекъл в периода от 13 март 2020 г. до 31 януари 2021 г. За срока на удължаването с 6 месеца, личните карти и паспортите са валидни идентификационни документи за самоличност в Република България, а в чужбина - при условията на реципрочност;
•граждани, които притежават валиден електронен подпис, могат да ползват и услугата издаване на лична карта и/или паспорт чрез електронните административни услуги и да ги подадат онлайн на адрес: https//e-uslugi.mvr.bg, където могат да се информират подробно за условията за подаване на заявление за издаване на български документи за самоличност по електронен път;
•крайният срок за подаване на заявление за подновяване на лична карта е 30 (тридесет) дни. след датата на изтичане на валидността на личната карта. При неспазване на срока за издаване на лична карта или подмяна на вече издадена, но с изтекъл срок на валидност, се налага глоба в размер от 20,00 (двадесет) до 150,00 (сто и петдесет) лева;
•работното време на звената БДС, осъществяващи административно обслужване на гражданите, е всеки делничен ден от 8.30 ч, до 17.30 ч. За улеснение на гражданите временно е въведено удължено работно време на звена “Български документи за самоличност” при ОДМВР – Стара Загора (ул. “Георги Сава Раковски“№68) и в РУ “Полиция”– Казанлък. Двете звена работят без прекъсване от 08:00 до 17:30 часа.

14 юни 2021

Третокласници завършиха успешно първия етап от двугодишното обучение на Детско полицейско управление

29 третокласници от начално училище „Димитър Благоев“ в Стара Загора получиха днес дипломи за успешно завършен първи етап от двугодишното обучение по превантивната програма „Детско полицейско управление“ и малки подаръци. Домакин на събитието беше Първо районното управление. Там учениците разгледаха полицейски автомобили, влязоха в оперативната дежурна част и помещенията, радваха се на полицейски кучета. Възпитаниците на детското полицейско управление дадоха отговори по различни казуси, свързани с поведението им на пътя, с отличителните полицейски знаци.
Дипломите им връчиха началникът на сектор „Охранителна полиция“ в Първо РУ – Стара Загора главен инспектор Жеко Костов и секретарят на Община Стара Загора Делян Иванов.
Гости на днешното събитие бяха директорът на началното училище Жана Минчева, секретарят на Местната комисия за борба срещу противообществените прояви на малолетните и непълнолетните Донка Вътева, началникът на отдел „Опазване на обществения ред и управление при кризи“ при Община Стара Загора Пламен Тодоров.
Двугодишното обучение по превантивната програма „Детско полицейско управление” има за цел под формата на игри и забавления учениците да бъдат теоретично и практически подготвени за справяне в трудни ситуации и за опазване на своя живот и този на приятелите си. По тези теми през изминалата година с децата работи полицейски екип от Първо РУ- Стара Загора. Програмата се осъществява в партньорство с Община Стара Загора и Местната комисия за борба срещу противообществените прояви на малолетните и непълнолетните.

04 юни 2021

ЗА ОД НА МВР Стара Загора

ПОЖАРНА БЕЗОПАСНОСТ И ЗАЩИТА НА НАСЕЛЕНИЕТО