![]() |
ХАРТА НА КЛИЕНТА
|
Хартата на клиента цели да подобри достъпа и качеството на административните услуги, предоставяни от Министерството на вътрешните работи и неговите структури.
Предназначението на Хартата е да подпомогне гражданите да се запознаят с принципите и стандартите за качествено административно обслужване при предоставянето на административни услуги, с общите ангажименти и отговорности, както и с начините за допитване до потребителите за подобряване на работата по прилагане на стандартите.
Министерството на вътрешните работи, водено от желание да предостави възможно на-доброто административно обслужване на всеки, който се нуждае от неговите услуги, ще се ръководи от тази Харта.
СТАНДАРТИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО ОБСЛУЖВАНЕ
ВИЕ МОЖЕТЕ ДА ОЧАКВАТЕ ОТ НАС:
- Вежливо, любезно и отзивчиво отношение;
- Конфиденциалност и опазване на личните данни;
- Честно и справедливо отношение чрез предоставяне на еднакъв достъп до услугите, независимо от социалното положение, образование, пол, възраст, етническа принадлежност и религиозни убеждения;
- Предоставяне на ясна, лесно разбираема, пълна и точна информация;
- Спазване на правилата и сроковете за извършване на административни услуги;
- Достъпни начини за подаване на предложения, сигнали и друга информация;
- Професионализъм в работата;
- Противодействие на корупционни прояви и други неправомерни действия;
- Спазване на задължителните стандарти за качество на административното обслужване по Наредбата за административното обслужване.
ПРАВА И ОТГОВОРНОСТИ НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ НА АДМИНИСТРАТИВНИ УСЛУГИ
ВАШИТЕ ПРАВА СА:
- Да получавате качествено и компетентно обслужване;
- Да получавате учтиво и толерантно отношение от служителите;
- Да изразявате свободно мнение;
- Да правите предложения или похвали за добро изпълнение;
- Да изразявате неудовлетворението си при неизпълнение на стандартите за административното обслужване.
ВАШИТЕ ОТГОВОРНОСТИ СА:
- Да се отнасяте с уважение към служителите;
- Да бъдете внимателни и любезни към останалите клиенти;
- Да предоставяте своевременно необходимата информация и допълнително такава, когато се налага.
ПОЛУЧАВАНЕ НА ИНФОРМАЦИЯ
Вие може да получите информация за административните услуги, предоставяни от структурите на МВР съобразно направлението на дейност:
- На интернет страницата на МВР – www.mvr.bg, в раздел „Административни услуги“;
- На адресите и приемното време за потребители на административни услуги, предоставяни от структурите на МВР, които са публикувани на интернет страницата на МВР;
- Като посетите приемната на МВР на адрес: гр.София 1000, ул.“6-ти септември“ № 29 от 10.00 ч. до 12.00 ч. и от 14.00 ч. до 16.00 ч. или посетите съответната структура на МВР в рамките на обявеното работно време, публикувано на информационните табла по места;
- На телефони: Приемна на МВР – 02/9822574 или на телефоните за контакт на структурите на МВР, посочени на интернет страницата на МВР;
- Като изпратите писмо на адреса на МВР: гр.София 1000, ул.“6-ти септември“ № 29 или на адресите на структурите на МВР, обявени на интернет страницата на МВР;
- По електронна поща на e-mail адрес: [email protected] или на електронните адреси на структурите на МВР, посочени в раздел „Основни структури на МВР“ на интернет страницата МВР;
- Чрез информационните табла, поставени в структурите на МВР, предоставящи административни услуги.
Приемното време на ръководството на МВР и на ръководителите на структурите на МВР, може да намерите на информационните табла по места и на интернет страницата на МВР.
ПОДОБРЯВАНЕ И ОТЧИТАНЕ НА РАБОТАТА ПО ПРИЛАГАНЕ НА СТАНДАРТИТЕ
Ние се ангажираме да измерваме удовлетвореността на потребителите на административни услуги и да предприемаме действия за нейното повишаване.
Обратната връзка с Вас като потребители на административни услуги се осъществява чрез получените похвали, благодарствени писма и анализиране на постъпилите предложения и сигнали.
Средствата за осъществяване на обратната връзка с Вас са кутиите за мнения или интернет.
ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТАТА С ПРЕДЛОЖЕНИЯТА И СИГНАЛИТЕ
Информация за организацията на работата с предложенията и сигналите в МВР, Вие можете да получите на интернет страницата на МВР в раздел „Контакти“.
Ръководителите на структурите в МВР организират работата по изпратените до тях предложения и сигнали, съгласно утвърдени от Министъра на Вътрешните работи правила.
Тази Харта е утвърдена със заповед на министъра на вътрешните работи, публикувана е на интернет страницата на МВР и на информационните табла в структурите на МВР.