МВР

ОД Сливен

 

20 сеп 2019

АКТУАЛНА ИНФОРМАЦИЯ ПО ИЗДАВАНЕ НА БЪЛГАРСКИ ЛИЧНИ ДОКУМЕНТИ

Удължава се работното време на сектор БДС в Сливен от 31 май - от 07,30 до 17,30 часа

ВАЖНО!

С изменение на параграф 10 от преходните и заключителни разпоредби на Законът за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с решение на Народното събрание от 13.03.2020 г. и за преодоляване на последиците, гласувани на 06.11.2020 г., беше прието следното:

Срокът на валидност на личните карти и паспортите, който изтича в периода от 13.03.2020 г. до 31.01.2021 г., се удължава с 6 месеца.

За срока на удължаването личните карти и паспортите са валидни идентификационни документи за самоличност в Република България, а в чужбина при условията на реципрочност. При желание/необходимост всеки гражданин  може да подаде заявление за нова лична карта и паспорт и преди изтичането на удължения срок.

Във връзка с прилагането на Регламент (ЕС) № 267 от 16.02.2021 г. на Европейския парламент и на Съвета за определяне на специални и временни мерки с оглед продължаващата криза във връзка с COVID-19 , срокът  на валидност на свидетелствата за управление на МПС (СУМПС),  който е изтекъл или ще изтече между 01. 09. 2020 г. и 30. 06. 2021 г. се удължава с 10 месеца,  считано от датата на изтичане на срока на валидност.
Всички СУМПС, чийто срок на валидност вече е бил удължен миналата година, съгласно предишен Регламент (ЕС) 2020/698 от 25.05.2020 г. и Решение (ЕС) 2020/1240 от 21.08.2020 г. и е изтекъл или ще изтече в периода 01. 09. 2020 г. до 30. 06. 2021 г. се удължава с 6 месеца или до 01. 07. 2021 г. – която от двете дати е по-късната.
 
Сектор БДС възобновява   „Организирания прием“ на заявления за издаване на български лични документи по постъпили искания  от институции, ведомства, кметства и др.

Сектор „Български документи за самоличност“ напомнят, че чрез портала за електронни административни услуги на МВР на интернет адрес:

e-uslugi.mvr.bg
всеки български гражданин, притежаващ валиден български квалифициран електронен подпис
може да подаде заявление за издаване на:
• лична карта и/или паспорт
• удостоверение за събития свързани с издаването на документи     

Лица с постоянен адрес на територията, обслужвана от Областна дирекция на МВР - Сливен, имат възможност да подават заявления за издаване на български лични документи във всяко едно от звената БДС на територията на Сливен – РУ Нова Загора, РУ Котел, РУ Твърдица. Готовите лични документи се получават в звеното БДС на ОДМВР-Сливен, където е подадено заявлението. 
В тази връзка Ви предоставяме информация за натовареността по РУ, както следва:
Брой приети заявления за лични документи

  31.05.2021   07.06.2021  14.06.2021

  01.06.2021   08.06.2021  15.06.2021

  02.06.2021   09.06.2021  16.06.2021

  03.06.2021   10.06.2021

  04.06.2021   11.06.2021

Работното време на служба БДС в Сливен  от 31 май 2021 г.  е от 07,30 до 17,30 часа без прекъсване от понеделник до петък. 
в РУ-Нова Загора е от 08,30 до 17,30 часа без прекъсване от понеделник до петък. 
Служби БДС в районните управления в Котел и Твърдица работят от 08,30 до 12,00 и от 13,00 до 17,30 часа в дните от понеделник до петък. В РУ-Котел и РУ-Твърдица не може да бъде осигурен непрекъснат прием през работния ден. Извиняваме се на гражданите за причиненото неудобство. 
Поради неосигурен лесен достъп до помещенията на БДС на хора с увреждания в РУ-Котел, прием на документи може да се извърши с мобилна станция при подадено искане по реда на чл.10 от Инструкция№Із-417/10.03.2010г. на МВР.

 

Полезна информация, относно подновяването на документи за самоличност

Във връзка с провеждането на избори за Народно събрание на 11.07.2021 г., обявени с указ № 130 от 10.05.2021 г. на президента на Република България, с оглед недопускане на напрежение при административното обслужване на граждани при издаване на български лични документи, предвид все още големия брой лични карти, чийто срок на валидност изтича през 2021 г., сектор „Български документи за самоличност“ при ОД МВР-Сливен информира:
- заявления за издаване на български лични документи може да се подават и преди изтичане срока на валидност на притежаваните документи. За улеснение, гражданите могат да подават заявления за лична карта и/или паспорт във всяко районно управление, звено „Български документи за самоличност“ (БДС), на територията на областната дирекция на вътрешните работи по постоянен адрес. В рамките на работното време на съответните звена, гражданите могат да направят избор на по-удобно или предпочитано от тях звено БДС на територията на областта по постоянния им адрес. Съответно, готовите документи се получават в същото звено, където е подадено заявлението;
- създадена е възможност по постъпили искания от институции, ведомства, кметства и други да се осъществява организиран прием на заявления за издаване на български лични документи – по предварително създадената организация и при стриктно спазване на всички разпоредени здравни противоепидемични мерки;
- удължаването на валидността на личните карти и паспорти (съгл. разпоредбата на § 10, ал. 2 от Преходни и заключителни разпоредби (ПЗР) на Закона за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с решение на Народното събрание от 13 март 2020 г. и за преодоляване на последиците), се отнася само за тези от тях, чийто срок на валидност е изтекъл в периода от 13 март 2020 г. до 31 януари 2021 г. За срока на удължаването с 6 месеца, личните карти и паспортите са валидни идентификационни документи за самоличност в Република България, а в чужбина - при условията на реципрочност;
- граждани, които притежават валиден електронен подпис, могат да ползват и услугата издаване на лична карта и/или паспорт чрез електронните административни услуги и да ги подадат онлайн на адрес: https//e-uslugi.mvr.bg, където могат да се информират подробно за условията за подаване на заявление за издаване на български документи за самоличност по електронен път;
- крайният срок за подаване на заявление за подновяване на лична карта е 30 (тридесет) дни, след датата на изтичане на валидността на личната карта. При неспазване на срока за издаване на лична карта или подмяна на вече издадена, но с изтекъл срок на валидност, се налага глоба в размер от 20,00 (двадесет) до 150,00 (сто и петдесет) лева;
- сектор БДС при ОДМВР – Сливен работи с удължено работно време от 7.30 - 17.30 часа без прекъсване; 
- звена БДС в РУ – Нова Загора и Котел работят с работно време от 8.30 – 17.30 часа без прекъсване;
- звена БДС в РУ – Твърдица работи с работно време от 8.30 – 12.00 часа и 13.00 - 17.30 часа.

16 юни 2021

Засилено полицейско присъствие по пътна безопасност през летния сезон

ОДМВР-Сливен със специализирани операции и завишен контрол по автомагистрала „Тракия” и пътища първи и втори клас

Традиционно през летния сезон се наблюдава интензивен трафик по пътищата от републиканската пътна мрежа, като движението е особено натоварено в последния работен ден и в почивните дни.
С цел намаляване броя на пътните произшествия и санкциониране на нарушенията, влияещи пряко на пътния травматизъм, от 11 юни до 26 септември е в ход традиционната операция на пътна полиция „Лято”.   Операция е разпоредена от Главна дирекция „Национална полиция” и е част от инициативите по превенция на пътната безопасност. 
През летния сезон екипи на пътна полиция и районните управления в Сливен, Нова Загора, Котел и Твърдица ще осъществяват контрол на места с повишена концентрация на пътни произшествия и засилен трафик в областта. Планирани са специализирани операции по контрол на скоростните режими на територията на ОДМВР-Сливен. Засилени остават проверките за употреба на алкохол и наркотици. 
Завишен контрол ще има по автомагистрала „Тракия” и пътищата от първи и втори клас в областта в часовете: петък- от 14,00 до 21,00; събота- от 08,00 до 14,00, неделя- от 14,00 до 21,00.
Ще се следи за неправомерно движение, спиране и паркиране в аварийната лента на автомагистралата. Всички технически средства за контрол на скоростта са в изправност и в експлоатация. 
ОДМВР-Сливен апелира за отговорно поведение на пътя, спазване на ограниченията, избягване на рисковано изпреварване, търпение и толерантност към останалите участници в движението. 

14 юни 2021

Икономическа полиция и НАП проверяват златарските магазини

Продължава активната работа на ОДМВР-Сливен по установяване на престъпления, свързани с контрабанда, финансови и данъчни нарушения

На 10 юни служители на сектор „Противодействие на икономическата престъпност“ към ОДМВР-Сливен и ТД на НАП – Бургас са извършили проверка в търговски обект в сливенския квартал „Надежда“. Установена е продажба на стоки от жълт метал без наличие на български държавен знак, установени са нередности във фискалното устройство  и касовата наличност. Установени са 2900 грама златни накити, като 1700 грама са без документите за произход. Иззети са 300 грама накити без български държавен знак. За тези нарушения на управителя на магазина ще бъдат съставени актове. 

В хода на проверката полицейските служители са установили нерегламентирана продажба на накити от марките "Сartie", "Сhanel" и "Versace", обект на авторско право, нарушаващи правата на интелектуалната собственост. Иззети са 30 броя накити с общо тегло около 370 грама.  

Общо стойността на иззетото количество злато от проверяващите е на стойност около 50 000 лева.  

Работата по случая продължава от разследващ полицай и служители от сектор „ПИП“. Уведомена е Районна прокуратура-Сливен. 

11 юни 2021

Сектор БДС в Сливен продължава работата с мобилни екипи

От началото на седмицата мобилни екипи на сектор „БДС“ към ОДМВР-Сливен са извършили „организиран прием“ с биометрична станция по искане на кметовете на селата Градско и Новачево.
Сектор „БДС“ продължава да приема искания за „организиран прием“. При първоначално  или повторно желание от институции, ведомства или кметства „организирания прием“  са осъществява посредством стационарна биометрична станция, осъществяван в зала за прием на граждани на втори етаж на ул. „Д-р Миркович“ № 2 или мобилна биометрична станция от служители на сектор „БДС“, ОДМВР Сливен, при спазване препоръките, свързани с работата в условията на COVID – 19.
Искането се подава до директора на ОДМВР-Сливен на адрес гр.Сливен, ул.”Ген. Скобелев”№5 или на ел.адрес на дирекцията [email protected] 

Гражданите могат да изберат предпочитаното от тях звено БДС в РУ Нова Загора, Котел или Твърдица за подмяна на лична карта, паспорт или свидетелство за управление на МПС различно от това по постоянния им адрес, но в рамките на Област Сливен. Справка за брой приети заявления за издаване/подмяна на документи за самоличност по районни управления се публикува ежедневно на ел.страница на ОДМВР-Сливен.
Припомняме, че удължаване срока на валидност на личните карти и паспорти с 6 месеца важи само за документите, които са изтекли до 31.01.2021г. Личните карти, изтекли след тази дата, подлежат  на  подмяна  в срок от 30 дни след датата на изтичане. Паспортът се връща в тримесечен срок след изтичане на валидността му.  
Във връзка с прилагането на Регламент (ЕС) № 267 от 16.02.2021 г. на Европейския парламент и на Съвета за определяне на специални и временни мерки с оглед продължаващата криза във връзка с COVID-19 , срокът  на валидност на свидетелствата за управление на МПС (СУМПС),  който е изтекъл или ще изтече между 01. 09. 2020 г. и 30. 06. 2021 г. се удължава с 10 месеца,  считано от датата на изтичане на срока на валидност.
Всички СУМПС, чийто срок на валидност вече е бил удължен миналата година, съгласно предишен Регламент (ЕС) 2020/698 от 25.05.2020 г. и Решение (ЕС) 2020/1240 от 21.08.2020 г. и е изтекъл или ще изтече в периода 01. 09. 2020 г. до 30. 06. 2021 г. се удължава с 6 месеца или до 01. 07. 2021 г. – която от двете дати е по-късната.

Ежедневна информация, свързана с издаването на българските лични документи може да се получи на телефони: 044/644-355.

10 юни 2021