МВР

ОД Сливен

 

20 септември 2019

АКТУАЛНА ИНФОРМАЦИЯ ПО ИЗДАВАНЕ НА БЪЛГАРСКИ ЛИЧНИ ДОКУМЕНТИ

От 01.11.2021 г. се променя работното време на сектор „Български документи за самоличност“ от 08,30 ч. до 17,30 ч. без прекъсване, почивни дни събота и неделя

ВАЖНО!

Срокът на валидност на личните карти и паспортите, който беше удължен до 31.01.2021 г., ВЕЧЕ Е ИЗТЕКЪЛ. Срокът за подновяване на личните карти е в срок до 1 месец, на паспортите до 3 месеца /ако валидността на паспорта няма да бъде подновена, следва докъментът да се върне в службата, която го е издала, в срок до 3 месеца/

С Регламент (ЕС) № 267 от 16.02.2021 г. на Европейския парламент и на Съвета срокът  на валидност на свидетелствата за управление на МПС (СУМПС),  който е изтекъл или ще изтече между 01. 09. 2020 г. и 30. 06. 2021 г. се удължава с 10 месеца,  считано от датата на изтичане на срока на валидност.Всички СУМПС, чийто срок на валидност вече е бил удължен миналата година, и е изтекъл или ще изтече в периода 01. 09. 2020 г. до 30. 06. 2021 г. се удължава с 6 месеца или до 01. 07. 2021 г. – която от двете дати е по-късната.

Гражданите могат да подават заявления за издаване на свидетелства за управление на моторни превозни средства / СУМПС/ в  звено „БДС“ при ОДМВР-Сливен , само обикновена поръчка. При подмяна на СУМПС в случаите - изтичане  срока на валидност, при вече изтекъл срок на валидност, при промяна в данните на водача, отнасящи се до смяна на постоянния адрес от едно населено място в друго населено място, или на фамилия и транслитерация, както и при издаване на дубликат, заявлението може да се подаде и в районните управления  Нова Загора, Котел и Твърдица при ОДМВР Сливен. При подаване на заявлението лицето може да посочи къде желаят да получат готовото СУМПС-  в районно управление, звеното „Български документи за самоличност” или звеното „Пътна полиция” при СДВР/ОДМВР по постоянния си адрес. Повече информация, относно издаванене на СУМПС, може да се номери на ел.страницата на Пътна полиция

Сектор БДС възобновява   „Организирания прием“ на заявления за издаване на български лични документи по постъпили искания  от институции, ведомства, кметства и др.

Сектор „Български документи за самоличност“ напомнят, че чрез портала за електронни административни услуги на МВР на интернет адрес:

e-uslugi.mvr.bg
всеки български гражданин, притежаващ валиден български квалифициран електронен подпис
може да подаде заявление за издаване на:
• лична карта и/или паспорт
• удостоверение за събития свързани с издаването на документи     

Лица с постоянен адрес на територията, обслужвана от Областна дирекция на МВР - Сливен, имат възможност да подават заявления за издаване на български лични документи във всяко едно от звената БДС на територията на Сливен – РУ Нова Загора, РУ Котел, РУ Твърдица. Готовите лични документи се получават в звеното БДС на ОДМВР-Сливен, където е подадено заявлението. 
В тази връзка Ви предоставяме информация за натовареността по РУ, както следва:
Брой приети заявления за лични документи

 

01.10.21   11.10.21  19.10.21

04.10.21   12.10.21  20.10.21

05.10.21   13.10.21  21.10.21

06.10.21   14.10.21

07.10.21   15.10.21

08.10.21   18.10.21


Работното време на сектор „Български документи за самоличност“ е от 08,30 ч.  до  17,30 ч. без прекъсване, почивни дни събота и неделя.
Служби БДС в районните управления в Котел и Твърдица работят от 08,30 до 12,00 и от 13,00 до 17,30 часа в дните от понеделник до петък. В РУ-Котел и РУ-Твърдица не може да бъде осигурен непрекъснат прием през работния ден. Извиняваме се на гражданите за причиненото неудобство. 
Поради неосигурен лесен достъп до помещенията на БДС на хора с увреждания в РУ-Котел, прием на документи може да се извърши с мобилна станция при подадено искане по реда на чл.10 от Инструкция№Із-417/10.03.2010г. на МВР.

 

Изображения

 22 октомври 2021 | 10:08