МВР

ОД Сливен

 

02 декември 2019

Малко над 26 600 граждани на област Сливен предстои да подменят личните си документи през 2020 година

До края на 2020 година изтича срокът на валидност на близо 26 644 лични карти на граждани от Сливенска област, напомнят от сектор „Български документи за самоличност“ при ОДМВР-Сливен. От месец януари до месец октомври 2019 година от сектора  са издадени 15 004 лични карти. 
Важно е да се знае, че заявления за подмяна на лична карта може да подават и преди изтичане на срока на нейната валидност.
В срок до 30 дни от датата на изтичане на валидността на личните карти гражданите следва да подадат заявления за издаване на нови.
Гражданите нямат задължението да подменят паспортите си, но са длъжни да ги върнат до три месеца от изтичане на валидността им. 
При изгубване, кражба, повреждане или унищожаване на български документ за самоличност трябва в срок до три дни да заяви това пред най-близката служба на Министерство на вътрешните работи (РУ по постоянен адрес), където се попълва декларация по образец, въз основа на която документа ще бъде обявен за невалиден с цел предотвратяване на злоупотреба с него. След което в едномесечен срок следва да се предприемат действия за снабдяване с нова лична карта.
Ако притежателят сам намери документа си, той е длъжен да се яви в служба “Български документи за самоличност” в ОД на МВР или РУ по постоянен адрес и да го представи.
Използването на невалиден документ е нарушение и се санкционира.

Във връзка с изтичащият голям брой български лични документи през 2020 г. и с цел предотвратяване появата на напрежение при административното обслужване на гражданите при издаване и подмяна на български лични документи, ОД МВР Сливен Ви уведомява, че:

1. Съгласно разпоредбата на чл.7, ал.1 т.1 от Правилника за издаване на българските лични документи всички лица с постоянен адрес на територията, обслужвана от Областна дирекция на МВР – Сливен, имат възможност да подават заявления за издаване на български лични документи във всяко едно от звената БДС на територията на Сливен – РУ Нова Загора, РУ Котел, РУ Твърдица. Мярката е с цел облекчаване на по-натоварените звена БДС, както и е с цел допринасяне на удобство за гражданите, които в рамките на работното време могат да направят избор на предпочитано от тях звено, различно от това по постоянния им адрес. Готовите лични документи се получават в звеното БДС на ОДМВР Сливен, където е подадено заявлението. 

На електронната страница на ОДМВР-Сливен се предоставят данни по седмичната натовареност за прием на заявления по  районни управления.

2. Гражданите, могат предсрочно да поискат подмяна на БЛД 
3. Създадена е необходимата организация за осъществяване на „организиран прием“ на заявления за издаване и подмяна на български лични документи (лична карта и/или паспорт). От тази възможност могат да се възползват институции, ведомства, кметства предприятия и фирми на територията на гр. Сливен. Ако служителите им не могат да се явят в звената „БДС“ при ОДМВР Сливен, обслужването ще се извършва посредством мобилна биометрична станция. За осъществяване на „организиран прием“ на заявления за подмяна и издаване на лични карти /паспорти е необходимо ръководителят на съответното ведомство, кметство, фирма или държавна структура да отправи искане до Директора на ОД МВР Сливен и предостави списък на желаещите да подменят документите си за самоличност. В писмото си посочете лице за контакт. Служител от ОДМВР – Сливен ще осъществи връзка с определеното от Вас лице за контакт и съвместно ще се създаде необходимата организация за доброто и бързото административно обслужване на гражданите. Готовите документи за самоличност всеки служител ще получи на гишетата на сектор “БДС” в съответните полицейски управления.
Повече информация по отношение на процедурата за организиран прием на заявления може да получите на телeфони: 044/ 644-355.
4. Друга възможност за подаване на заявления за издаване на български лични документи е чрез Портал за електронни административни услуги на МВР (e-uslugi.mvr.bg) – „Издаване на лични карти на български граждани“ и „Издаване на паспорти на български граждани“. За да ползвате електронните услуги на МВР е необходимо да притежавате валиден квалифициран електронен подпис, издаден от лицензиран от Комисията за регулиране на съобщенията доставчик на удостоверителни услуги

Ежедневна информация, свързана с издаването на българските лични документи може да се получи на телефони: 044/644-355.
 
Изображения

 02 декември 2019 | 15:54