МВР

ОД Русе

 

15 юни 2021

Информация за административното обслужване на граждани при издаване на български документи за самоличност

Звената на сектор „БДС“ при ОДМВР - Русе ще съдействат на гражданите, които не притежават валидни документи за самоличност, да упражнят правото си на глас в деня на извънредните избори на 11 юли

 

 

 

Във връзка с провеждането на избори за Народно събрание на 11.07.2021 г. и  големия брой лични карти,  чийто срок изтича през 2021 г. ОД МВР – Русе уведомява гражданите, че заявления за издаване на български лични документи може да се подават и преди изтичане на срока на валидност на притежаваните документи.


Напомняме:

** За улеснение, гражданите могат да подадат заявления за лична карта и/или паспорт, във всяко звено „Български документи за самоличност“ на територията на област Русе  /в сектора в ОД МВР-Русе, РУ – Бяла, РУ – Две могили, РУ – Сливо поле и РУ – Ветово/, ако имат постоянен адрес на територията на областта. Готовите документи се получават от същото звено, където е подадено заявлението.

** Удължаването на валидността на личните карти и паспорти /съгласно разпоредбите на §10 ал.2 от Преходните и заключителни разпоредби на Закона за мерките и действията по време на извънредно положение/ се отнася само за тези от тях, чийто срок на валидност е изтекъл в периода от 13 март 2020 г. до 31 януари 2021 г. За срока на удължаването с 6 месеца, личните карти и паспорти са валидни идентификационни документи за самоличност в Република България, а в чужбина – при условията на реципрочност.

** Крайният  срок за подаване на заявление за подновяване на лична карта е 30 /тридесет/ дни, след датата на изтичане валидността на личната карта. При неспазване на срока за издаване на лична карта или подмяна на вече издадена, но с изтекъл срок на валидност, се налага глоба в размер от 20.00 /двадесет/ до 150.00 /сто и петдесет/ лева.

 

** Административното обслужване на гражданите в сектор "Български документи за самоличност" при ОДМВР-Русе, в звеното, което се намира в сградата на бул. Ген. Скобелев 49, се осъществява след предварително записан час на телефонен номер 082/88 22 88.

Припомняме, че тази промяна в организацията на работа се наложи от 1 ноември 2020 година, във връзка с усложнената епидемиологична обстановка в страната, с цел да не се получава струпване на хора, както и да се намали времето за изчакване извън сградата /което е неприятно, особено при неблагоприятни метеорологични условия/.

Създадената организация не е променена към момента и всички граждани, които желаят за подадат заявление за издаване на лична карта и/или паспорт, както и да получат готовите си документи, ще трябва да заявят/запишат предварително час за обслужване, като се обадят на телефонен номер 88 22 88 с код за град Русе 082, в работно време: понеделник – петък,  от 8.30 часа до 17.30 часа.

Можете да планирате подаването на заявление до три месеца напред.

Ако се налага подаване на заявление с такса за експресна поръчка ще бъдете приети без предварително записан час.

 

 

Сектор „Български документи за самоличност“ при ОДМВР – Русе ще съдействат на българските граждани, които не притежават валидни документи за самоличност, да упражнят правото си на глас в деня на извънредните избори за Народно събрание

В седмицата преди 11 юли 2021 г., когато ще се проведат извънредните избори за Народно събрание, е създадена необходимата организация българските граждани, които нямат издадена лична карта или не притежават валидни документи (лична карта или личен /зелен/ паспорт), защото са изгубени, откраднати, повредени, унищожени или с изтекъл срок, да имат възможност да упражнят правото си на глас. Дирекция „Български документи за самоличност“ е създала следната организация за работа:

 

  1. В зависимост от конкретните нормативни изисквания, на граждани, подали вече заявление за нова лична карта, ще бъде ускорено издаването й или ще бъде издадено удостоверение за изгубен, откраднат, повреден, унищожен документ за самоличност (лична карта, личен /зелен/ паспорт) или лична карта с изтекъл срок на валидност;
  2. При невъзможност да бъде издадена нова лична карта до края на работния ден на 09 юли 2021 г., по искане на гражданите, ще бъде издавано необходимото им удостоверение, с което да гласуват.

 

За да бъде издадено удостоверение е необходимо:

 

  1.  Гражданите лично да подадат искане в ОДМВР и РУ при ОДМВР за дните от 06 юли 2021 г. до 10 юли  2021 г. от 08.30 ч. до 17.00 ч. и на 11 юли 2021 г. от 08.30 ч. до 19.00 ч. В случай че работното време на съответното звено БДС е различно, удостоверенията ще се издават в рамките на работното време на звеното, като задължително ще се спазва периодът на 10.07.2021 г. (събота) и на 11.07.2021 г. (неделя). Информация за работното време на всяко звено БДС е поставена на входа на помещенията, в които се осъществява административно обслужване на граждани по линия на документи за самоличност и на интернет страницата на ОДМВР.
  2.  Удостоверенията, осигуряващи възможност за упражняване на правото на глас в изборите за Народно събрание, се издават само след приемане на заявление за издаване на лична карта.
  3. В случай на подадено и регистрирано по постоянен адрес заявление за издаване на лична карта, удостоверение може да се издаде във всяко РУ и ОДМВР, независимо от обявения постоянен и настоящ адрес.

 

 

Удостоверения за заявен постоянен и настоящ адрес се издават от общинската администрация.

 

УДОСТОВЕРЕНИЕТО СЕ ИЗДАВА, ЗА ДА ПОСЛУЖИ САМО ПРЕД СЕКЦИОННАТА ИЗБИРАТЕЛНА КОМИСИЯ И Е ВАЛИДНО ЗА ИЗБОРНИЯ ДЕН 11 ЮЛИ 2021 Г.

 

Изображения

 15 юни 2021 | 16:35