МВР

ОД Пловдив

 

17 яну 2020

Икономическа полиция и ДАНС установиха нерегламентирано помещение за третиране на пластмасови отпадъци в Пловдив

Нерегламентирано помещение в което се третират (мелят) отпадъци от пластмаса - закачалки за дрехи и макари, са установили при съвместна проверка служители на отдел “Икономическа полиция” Пловдив, ТДНС и Регионалната инспекция по околната среда и водите. В работното помещение,  което се е намирало на ул. “Рогошко шосе”- южно от входа на дружество “Юрий Гагарин”, са намерени самоделна мелачна машина и екструдер, кантар и 38 броя чували, всеки от които е съдържал по 25 кг. гранулат. Установени са и двама работника, без документи за самоличност и без данни за фирма. Извикан е автопатрул от Трето РУ  и на работниците са съставени 2 броя АУАН по Закона за българските лични документи.С оглед на установеното са съставени констативни протоколи, а служители от регионалната инспекция по околната среда и водите ще съставят  2 броя АУАН по Закона за управление на отпадъците. Дейността е прекратена с предписание от РИОСВ. Ще бъдат сезират органите на НАП и Инспекция по труда.

Близо 220 000 души в област Пловдив ще трябва да подменят своите лични документи през настоящата година

ОДМВР Пловдив предприема мерки, за да се справи с преиздаването без затруднения

Сектор “Български документи за самоличност” към ОДМВР Пловдив обслужва българските граждани, регистрирани по постоянен адрес на територията на област Пловдив, състояща се от осемнадесет общини които включват 17 града и 198 села. По данни на Главна дирекция ГРАО към 15 декември 2019 г. населението на областта възлиза на 746 хил. жители, като 385 хил. от тях са регистрирани в областния град. През настоящата година 88 000 души от областта ще трябва да подновят личните си карти. Тогава изтича срока на валидност на 77 000 паспорта и 55 000 свидетелства за управление на МПС. С цел улесняване на административното обслужване, избягване на натрупване на хора и загуба на време при обработката на подадените заявления от сектор БДС съветват гражданите да не изчакват изтичането на крайния срок на валидност на документите си и да се възползват от възможността за тяхната предсрочна подмяна. Жителите на Пловдив и областта могат да направят това по-рано-  в началото на годината - през месеците януари, февруари и март, когато изтича валидността на по-малък брой документи и когато натоварването на звената БДС традиционно е по-малко, за да се избегне образуването на опашки и продължителното чакане. Очаква се най-натоварен да бъде периода юли – август, когато се прибират в страната българските граждани, пребиваващи постоянно в други държави. Натоварен период ще бъде и края на годината ноември – декември 2020 година, когато изтича валидността на най-голям брой лични карти и паспорти. В зависимост от разпределението на населението в различните населени места и общини най-натоварени (с най-големи жилищни райони) са звената БДС към 01, 05, 06 РУ – Пловдив и РУ – Асеновград. За улеснение на гражданите и  за получаване на равномерно натоварване на звената БДС заявления за издаване на лични документи- лична карта, паспорт и СУМПС с обикновена услуга (до 30 дни),  може да се подават във всяко районно полицейско управление и в сектора на ул.“Волга“ 70, ако постоянния адрес е на територията на област Пловдив, независимо от това в кой район или населено място е конкретния постоянен адрес на подалия заявление за смяна. Получаването на готовите документи ще се извършва в звената, където са подадени заявленията. Заявления за документи за самоличност - лична карта и/или паспорт-  БЪРЗА УСЛУГА (3 работни дни) се приемат в 01, 02, 03, 04, 05 и 06 РУ Пловдив. Сектор “Български документи за самоличност” приема Заявления за издаване на документи за самоличност (лична карта и/или паспорт) ОБИКНОВЕНА, БЪРЗА И ЕКСПРЕСНА УСЛУГА ( 8 работни часа).

Мерки които се предвиждат за улеснение на гражданите:

Работното време на звената БДС към районните управления и сектор БДС към ОДМВР Пловдив  ще бъде удължавано в зависимост от натоварването. При необходимост ще се работи извънредно и съботните дни;

Ще се осигури възможност за организиран прием на заявления за издаване на лични документи на място в институции, ведомства, големи предприятия и др. от мобилни екипи при заявено желание от тяхна страна

Възможно е подаването на заявление за издаване на документи по електронен път чрез интернет на сайта Електронните административни услуги на МВР (https:\\e-uslugi.mvr.bg) за гражданите които притежават квалифициран електронен подпис. Подробните условия за ползването на услугата са описани на сайта.

Ежедневно на страницата на ОДМВР Пловдив ще бъде публикувана информация за натовареността на звената за предходния ден с цел гражданите да се ориентират къде е по-малко натоварено и ще изчакват по-кратко време.

15 яну 2020

В помощ на гражданите, на които предстои да подменят личните си документи за самоличност в ОДМВР – Пловдив

17 яну 2020

54 акта в акция " Червен светофар"

494 водачи по пътищата на Пловдивска област баха проверени за шест часа при проведената акция по линия "Контрол на водачи неспазващи светлинна сигнализация "

В рамките на провелата се операция по пътищата на областна дирекция Пловдив са установени 287 нарушения. 120 са съставените фишове за различни нарушения по Закона за движение по пътищата, а 54 акта са за неспазване на светлинната сигнализация на светофар. В опит да преминат на "червено" са санкционирани 54- ма водачи. 11 от проверените са били без поставен обезопасителен колан. 12 от спрените от служители автомобили са били неизправни. Двама водачи без застраховка  гражданска отговорност.  На 9 от проверените са санкционирани за това,че по време на движение говорят по телефона. За подобно нарушение по закон се предвижда глоба от 50 лв. При извършените проверки 4 - ма водачи са останали без книжки, заради неплатени предишни глоби. Полицейските служители са проверили и 32-ма пешеходци. 6 от тях ще трябва да платят глоби с фиш - за това, че не пресичат на обозначеното за целта място.На 22 -ма нарушителя са съставени фишове за неправилно паркиране както и 34 фиша за неспазване на пътните знаци, а на 17 от водачите на място са връчени електронни. Пътните полицаи са установили и водач на маршрутно такси, обявен издирване. В хода на операцията служители на „Пътна полиция“  Пловдив установяват водач да управлява след употреба на алкохол с 3,71промила, а колегите им от  „Специализираните полицейски сили“- друг водач с 2,37 промила. В други две районни управления - Труд и Карлово проверяващите са задържали трима водачи, управляващи МПС след употреба на наркотични вещества и техните аналози както и един водач, който е отказал да бъде проверен за шофиране след употреба на наркотични вещества в Асеновград.

15 яну 2020

Мобилни екипи започнаха с подмяната на личните документи в Пловдив

През първите три дни от старта на кампанията над 180 души ще се възползват от услугата да подадат своите заявления на работното си място

Мобилните биометрични станции  на сектор БДС към ОДМВР Пловдив започнаха работа по прием на заявления за издаване на лични документи- лични карти, шофьорски книжки и паспорти на място в големи фирми от областта. Изнесената услуга се предлага на големите компании с цел, улесняване на заетите в тях, както и предотвратяване на евентуално струпване пред гишетата. Оборудването на станциите дава възможност на заявителите да получат комплексна услуга на място, като спестят на желаещите най- вече време.  Издаването на нови документи може да бъде заявено и преди изтичане на валидността на старите. Гражданите на Пловдивска област могат да заявят желанието си за подмяна във всяко районно полицейско управление, без значение от постоянния адрес на заявителя.     

 

15 яну 2020

ЗА ОД НА МВР

Пожарна безопастност и защита на населението