МВР

ОД Плевен

 

Информация от сектор „Български документи за самоличност“ при ОДМВР – Плевен, за подадени заявления и издадени лични документи, в периода 4 - 8 януари 2021 година

11 яну 2021

С изменение на параграф 10 от преходните и заключителни разпоредби на Закона за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с решение на Народното събрание от 13.03.2020 г. и за преодоляване на последиците, гласувани на 06.11.2020 г., беше прието следното:

Срокът на валидност на личните карти и паспортите, който изтича в периода от 13.03.2020 г. до 31.01.2021 г., се удължава с 6 месеца.

При желание/необходимост всеки гражданин  може да подаде заявление за нова лична карта и паспорт и преди изтичането на удължения срок.

            Срокът на валидност на СУМПС, който изтича в периода от 13.03.2020 г. до 31.12.2020 г., се удължава със 7 месеца, считано от датата на изтичане на срока, посочен в съответното свидетелство.

Всеки български гражданин, който живее на територията на страната, е длъжен в срок до 30 дни след навършване на 14-годишна възраст да поиска издаването на лична карта.

Няма удължаване на 30 дневния срок, предвиден в Закона за българските лични документи за подаване на заявления за първа лична карта след навършване на 14-годишна възраст.

 

Всички лица с постоянен адрес на територията, обслужвана от ОДМВР-Плевен, имат възможност да подават заявления за издаване на български лични документи /лични карти и паспорти/ с обикновена услуга във всяко Районно управление на територията на ОДМВР - Плевен, както и в ОДМВР - Плевен /гр. Плевен, ул.“Сан Стефано“ №3/. Мярката е с цел допринасяне на удобство за гражданите, които в рамките на работното време могат да направят избор за предпочитано от тях звено.

Готовите документи се получават в звеното БДС, където е подадено заявлението.

Във връзка с приетите изменения в ПИБЛД и ЗБЛД, Ви уведомяваме, че заявления за издаване на свидетелство за управление на МПС (СУМПС) с обикновена услуга (до 30 дни) могат да бъдат подавани както в сектор „Пътна полиция“ при ОДМВР - Плевен, така и във всяко едно Районно управление в ОДМВР - Плевен, в следните случаи.

  • При подмяна на СУМПС, поради изтичане срок на валидност;

  • При вече изтекъл срок на валидност;

  • При промяна в данните на водача, отнасящи се до смяна на фамилия и транслитерация;

  • При издаване на дубликат на изгубено, откраднато, повредено или унищожено СУМПС.

Гражданите могат да посочат къде желаят да получат готовото СУМПС – в районно управление, където е заявена услугата, в друго РУ при ОДМВР - Плевен или в сектор „Пътна полиция“ при ОДМВР - Плевен.

Тези български граждани, които притежават валиден електронен подпис, могат да ползват и услугата издаване на лична карта и/или паспорт чрез електронните административни услуги от „Портал за електронни административни услуги на Министерството на вътрешните работи“, достъпен на интернет адрес: https//e-uslugi.mvr.bg .

 

 

В тази връзка Ви предоставяме информация за натовареността на РУ, както следва:

Поделение

 

04.01.2021

05.01.2021

06.01.2021

07.01.2021

08.01.2021

Общо за седмицата обслужени граждани

ОДМВР-Плевен

Обслужени граждани

Обслужени граждани

Обслужени граждани

Обслужени граждани

Обслужени граждани

ОДМВР-БДС

107

77

56

60

45

345

01 РУ Плевен

66

86

59

70

70

351

02 РУ Плевен

67

70

72

67

62

338

РУ Белене

23

17

18

24

19

101

РУ Гулянци

15

14

16

22

11

78

РУ Д.Митрополия

12

21

26

9

15

83

РУ Долни Дъбник

17

3

14

7

6

47

РУ Кнежа

18

18

21

19

15

91

РУ Левски

14

22

21

23

23

103

РУ Никопол

4

6

10

11

6

37

РУ Пордим

9

15

12

11

10

57

РУ Червен бряг

30

42

33

40

34

179

Сектор „Пътна полиция“

29

35

31

37

40

172

Общо:

411

426

389

400

356

1982

 


 11 януари 2021 | 15:01