МВР

ОД Ловеч

 

02 декември 2019

На гражданите се предоставя възможност да подават заявления за предсрочно издаване на техни лични документи, изтичащи през 2020 г

 

Сектор „Български документи за самоличност“ при ОДМВР – Ловеч и звената БДС към Районните управления на МВР, уведомяват гражданите, че във връзка с изтичане срока на валидност на голям брой документи за самоличност през 2020 г. и очаквания увеличен прием на заявления за издаване и подмяна на български лични документи е създадена необходимата организация подмяната на лична карта и/или паспорт  да се осъществи и преди изтичане срока им на валидност. 

     С оглед улесняване на административното обслужване, избягване на натрупване на хора и загуба на време при обработката на подадените заявления, призоваваме гражданите да не изчакват изтичането на крайния срок на валидност на документите им и да се възползват от възможността за предсрочната им подмяна. Справка показва, че през 2020 год. изтича валидността на 18 608 лични карти, 13 052 СУМПС и 5 520 паспорти издадени от ОД МВР-Ловеч.
            Гражданите, чиито документи подлежат на подмяна през 2020 г., могат да посетят звената „Български документи за самоличност“ сега, през месеците януари, февруари и март, когато изтича валидността на по-малък брой документи. Очаква се второто полугодие на 2020 година да бъде значително по-натоварено. 
Напомняме, че действа мярка за облекчаване на режима за издаване на лични документи, според която българските граждани с постоянен адрес на територията на област Ловеч могат да подават заявления за издаване на лична карта и/или паспорт с обикновена услуга (до 30 дни) в сектор БДС при ОДМВР – Ловеч и   във всяко Районно управление ,РУ - Троян, РУ – Тетевен и РУ – Луковит. Получаването на готовите документи ще се извършва в звената, където са подадени заявленията.  Работното време на сектор БДС в ОД МВР-Ловеч, в РУ Троян и РУ Тетевен е от понеделник до петък от 08.30ч. до 17.30., а в РУ Луковит от понеделник до петък от 08.30ч. до 12.00ч. и от 13.00ч. до 17.30ч.
            Гражданите, които притежават валиден електронен подпис, могат да ползват и услугата издаване на лична карта и/или паспорт чрез електронните административни услуги.
Сектор „Български документи за самоличност“ при ОДМВР – Ловеч ще създаде необходимата организация за осъществяване на прием на заявления за издаване на български лични документи по постъпили искания за организиран прием от институции, предприятия, фирми и организации на територията на Област – Ловеч. Организираният прием ще се извършва в звената БДС по предварително изготвени  графици.
От сектор БДС напомнят, че съгласно изискванията на Закона за българските лични документи, всеки гражданин е длъжен след изтичане срока на валидност на личната му карта да подаде заявление за издаване на нова в срок от 30 дни. След изтичане на този едномесечен срок гражданите подлежат на санкция.

Телефони за контакти: 068668355 и 068668405, и e-mail адрес : [email protected]

 

 

 

 

 

Изображения

 03 декември 2019 | 13:21