МВР

ОД Добрич

 

Новини

Областната дирекция на МВР Добрич призовава гражданите да се възползват от възможността за предсрочна подмяна на българските лични документи.

Уважаеми граждани, 
Във връзка с изтичащият голям брой български лични документи /БЛД/ през 2020г. (около 25 000 лични карти и 15 500 паспорта на граждани с постоянна адресна регистрация на територията на област Добрич), се очаква увеличен прием на заявления за издаване и подмяна на БЛД.
С цел избягване на значителни опашки и напрежение пред гишетата на звената „Български документи за самоличност“/БДС/ през идната година, призоваваме гражданите да не изчакват изтичането на крайния срок на валидност на документите си и да се възползват от възможността за предсрочната им подмяна.
Уведомяваме Ви, че всички лица с постоянен адрес на територията, обслужвана от ОДМВР Добрич имат възможност да подадат заявление за лична карта и/или паспорт за обикновена услуга /до 30 дни/, както и за подмяна на СУМПС поради изтичане срок на валидност във всяко едно от звената БДС на територията на област Добрич, които се намират в Районните управления в Албена, Балчик, Каварна, Шабла, Ген. Тошево и Тервел. Готовите лични документи се получават в същото звено БДС, където е подадено заявлението. Мярката е с цел облекчаване на по-натоварените звена БДС, както и с цел допринасяне на удобство на гражданите, които в рамките на работното време могат да направят избор на предпочитано от тях звено, различно от това по постоянния им адрес.
Всеки български гражданин, притежаващ валиден български квалифициран електронен подпис може да подаде заявление за издаване на лична карта и/или паспорт и чрез портала за електронни административни услуги на МВР на интернет адрес: e-uslugi.mvr.bg.
ОДМВР Добрич е в готовност да осъществи и прием на заявления за издаване на БЛД по постъпили искания за организиран прием от държавни институции, общински администрации, кметства и др. 
Предоставяме информация за натовареността по РУ на ОДМВР Добрич, както следва:

Поделение

02.03.2020г.

04.03.2020г.

05.03.2020г.

06.03.2020г.

Общо за седмицата обслужени граждани

Обслужени граждани

Обслужени граждани

Обслужени граждани

Обслужени граждани

ОДМВР Добрич

178

133

97

121

529

Албена

1

2

3

0

6

Балчик

10

8

13

20

51

Ген. Тошево

5

9

4

9

27

Каварна

14

10

8

9

41

Тервел

11

5

19

7

42

Шабла

5

0

3

0

8

Общо:

224

167

147

166

704


28 ное 2019

Единния портал за достъп до електронни административни услуги

Гражданите могат да използват облачен или мобилен КЕП подписвайки заявленията си безплатно в рамките на един месец.

В Министерство на вътрешните работи е постъпило уведомително писмо от Държавна агенция “Електронно управление“ (ДАЕУ) с разяснения за използването на облачен или мобилен квалифициран електронен подпис (КЕП) при заявяване на електронни административни услуги чрез Единния портал за достъп до електронни административни услуги – www.egov.bg .

С предоставената възможност, гражданите могат да използват облачен или мобилен КЕП подписвайки заявленията си безплатно в рамките на един месец.

Информация за доставчиците на квалифицирани удостоверителни услуги които предоставят безплатната услуга, може да откриете на следния адрес - https://e-gov.bg/wps/portal/agency/news/news-details/e-signature-news .

06 апр 2020

МВР предоставя бланка на декларация, която да улесни гражданите за придвижване през КПП в областните градове

Бланката е прикачена под съобщението

След анализ на ефективността от първите 3 дни на функциониране на контролно-пропускателните пунктове /КПП/ в областните градове и на получените запитвания и препоръки от граждани, както и с цел предотвратяване на злоупотреби, уточняваме:

Променя се формата на декларацията за пътуващите. Новата бланка е публикувана на сайта на МВР www.mvr.bg.

Промяната е относно преминаване през КПП във връзка с трудова дейност. В декларацията по новия образец отпада заверката от работодателя в т. 3.  Гражданите ще удостоверяват това обстоятелство със служебна бележка, издадена от работодателя или друг служебен документ /служебна карта, пропуск/, който носят в себе си. 

Попълнените декларации ще се събират от служителите на КПП с цел контрол на изпълнението на мярката и възможност за проверка на попълнените в нея данни.

Гражданите, които пътуват по други неотложни причини, представят лична карта и декларация. Декларацията и в този случай ще остава при служителите на КПП.

 

Припомняме, че в съответствие със заповедта на министъра на здравеопазването от 21 март 2020 г. за въвеждането на нови противоепидемични мерки, се допуска влизането и излизането на граждани през КПП само при възникнала неотложна необходимост.



23 мар 2020

Препоръки към гражданите за предпазване от правонарушения

Поставени в условията на извънредно положение, хората са склонни да действат прибързано, под влияние на силни емоции. Същевременно, тази ситуация е „добра среда” за развиване на престъпни намерения. 

МВР извежда основни насоки към гражданите, с цел да се предпазят от нежелани престъпни посегателства. 

ОСНОВНО ПРАВИЛО – винаги проверявайте достоверността на информацията, която може да се окаже заблуждаваща и използвана с цел извършване на престъпление. Сигнализирайте на телефон 112. Не давайте пари на непознати по никакъв повод!

 

ПРЕСТЪПЛЕНИЯ ПРОТИВ СОБСТВЕНОСТТА НА ГРАЖДАНИТЕ

ИЗМАМИ

Измамниците успешно използват желанието на хората да помагат на полицията, други ще се възползват от страха и несигурността около разпространението на коронавируса. Не им позволявайте да злоупотребяват с вашите емоции, бъдете бдителни! 

Бъдете много подозрителни към всяко телефонно обаждане или съобщение, с което организация или институция ви подтикват да предприемете незабавни действия за даване на пари по повод разпространението на коронавируса!

Имайте предвид, че измамливите обаждания могат да се случат по всяко време на денонощието, докато сте на работа или вкъщи!

Матрицата при телефонните измами е една - по телефона искат пари, схемите са различни. 

Използвайки ситуацията в момента, е възможно сценариите за телефонни измами да бъдат свързани с коронавируса.

 

ПРИМЕРИ:

Полицията търси съдействие от вас при провеждане на операция за задържане на телефонни измамници;

Обаждане от непознат, който се представя за лекар, твърди, че Ваш близък или роднина е заразен с коронавирус и е необходимо да заплатите определена сума за неговото лечение;

Плащане на пари за освобождаване на колетна пратка, съдържаща лекарства, ваксини, отвари и др. за лечение на коронавирус инфекция или медицински предпазни средства като маски, ръкавици и др.;

Даване на „капаро“ за закупуване на лекарства, ваксини срещу коронавирус, медицински предпазни средства и др. на по-изгодни цени. 

Не се доверявайте на обаждания от непознати или такива, представящи се за полицаи, лекари, ваши близки или роднини, особено, ако ви искат пари за лечение на коронавирус, закупуване на ваксина, лекарство и др.! Опитайте се да запазите самообладание! Подчертаваме - към момента няма ваксини, таблетки, отвари, лосиони или други продукти с рецепта или без рецепта, за „излекуване“ от covid-19 – онлайн или в магазин. 

Ако имате съмнения, че ваш близък или роднина е заразен с коронавирус потърсете информация от здравните власти или се свържете с тел. 112!

- игнорирайте онлайн оферти за ваксини, лекарства и др.! 

- в случай на  посещение на домашния Ви адрес от непознати, независимо дали са облечени в защитни медицински облекла, изисквайте задължителна легитимация за удостоверяване на принадлежността им към органите на МВР или здравните власти. 

При съмнение за опит за неправомерни действия,  позвънете на тел.112! 

 

КРАЖБИ И ГРАБЕЖИ

- Използвайте предимно електронни начини на плащане(банкови карти);

- Не носете в себе си големи парични суми;

- Не съхранявайте големи парични средства в домовете си; 

 

КЪМ ПРЕДСТАВИТЕЛИТЕ НА ФИРМИТЕ

- Не съхранявайте в офиси и търговски обекти големи парични суми - по възможност ги  депозирайте в банкови институции;

Вземете мерки за охраната на стоките, които остават в наличност в търговските обекти;

- Юридически лица, които ще продължат да работят (в частност хранителни магазини и аптеки), и към момента генерират значителен оборот – да създадат организация за ежедневно инкасиране на паричните средства, а при необходимост и по няколко пъти на ден, с оглед недопускане на събиране и пренасяне на големи парични суми;

- В работещи търговски обекти, при необходимост да бъдат наети допълнително лица за осъществяване на охрана, с цел контрол и създаване на организация при пазаруване на гражданите.

 

ПО ОТНОШЕНИЕ НА ХРАНИТЕЛНИ ПРОДУКТИ

- Обръщайте  внимание на обявените цени на хранителните продукти и стоки от първа необходимост по стелажите на търговските обекти и стойността им при заплащането на каса;

- Не се предоверявайте на обяви в интернет сайтове, предлагащи хранителни продукти и стоки от първа необходимост от неизвестни източници, както и не пазарувайте от импровизирани пазари.

- Бъдете бдителни при теглене и разплащане с електронни платежни инструменти, с оглед неправомерно придобиване на данни от тях.

 

ПО ОТНОШЕНИЕ НА ЛЕКАРСТВЕНИ ПРОДУКТИ

- Закупувайте лекарствени продукти и медикаменти единствено от лицензираните аптеки и дрогерии, които имат съответното разрешение; 

- Дрогериите и сайтовете за продажба на лекарствени продукти по интернет могат да предлагат само лекарства, които не се отпускат по лекарско предписание. уверете се, че тези сайтове имат разрешение за търговия на дребно по интернет, както и регистриран стационарен обект.

- Имайте предвид, че не всички предпазни маски, облекла и антибактериални гелове са медицински изделия. такива са само тези, закупени от лицензираните аптеки и дрогерии;

-  В случаи на установени завишени цени на предлагани лекарствени продукти и медикаменти, сезирайте компетентните органи – Изпълнителната агенция по лекарствата – /ИАЛ/, Комисията за защита на потребителите – /КЗП/, Националния съвет по цени и реимбурсиране на лекарствени продукти – /НСЦРЛП/, или  подайте сигнал на тел.112.

16 мар 2020

Специализирана полицейска операция по линия на битовата престъпност

СПО се проведе за времето от 08:00 часа на 19 февруари до 08:00 часа на 20 февруари

Под ръководството на Окръжна прокуратура Добрич, на 20.2.2020 г. на територията на град Балчик се проведе специализирана полицейска операция за противодействие на битовата престъпност.
В хода на акцията, полицейските служители са проверели общо 188 МПС и 226 граждани. Съставени са 8 АУАН, 35 глоби по фиш и 2 броя съставени електронни фишове по ЗДвП.
Извършени са 8 броя проверки на търговски обекти. В хода на акцията са проверени и шестима граждани от криминалния контингент и двама граждани с две и повече висящи досъдебни производства.
Задържани са общо 23 души.
- В хода на СПО са  проведени ОИМ и ПСД от служители на РУ МВР Албена, РУ МВР Балчик и служители на ОД МВР Добрич и са задържани двама мъже на 28-години и 23-години, и двамата от с. Оброчище, обл. Добрич, известни на МВР. В хода на работа е установено, че същите са извършители на домова кражба от частен имот на територията на с. Рогачево. Чрез взлом на входна гаражна врата, двамата са проникнали в помещението, от където е извършена кражба на четири броя автомобилни гуми ведно с джантите и седем броя ръчни моторни и електрически инструмента. Кражбата е извършена за времето от 4 февруари до 16 февруари т.г. На 23-годишния мъж е взета постоянна мярка „задържане под стража”.
В хода на работа е установено, че 28-годишния мъж е извършител на кражба на мобилен телефон, извършена на 11 февруари т.г.
Голяма част от инкриминираните вещи са установени и иззети по надлежния ред. Работата по установяване и документиране на престъпната им дейност продължава.
- В хода на СПО е извършена проверка на частен имот, находящ се в с. Соколово, обл. Добрич, обитаван от 59-годишен мъж. При последвалите ОИМ и ПСД в имота са установени 55,7 грама суха тревна маса и 12 броя ръчно свити цигари с общо тегло 74,6 грама. Задържан за 24 часа. По случая е образувано бързо полицейско производство.
- Около 14:40 часа в условията на неотложност е извършена проверка на апартамент, находящ се в кв. „Балик” в град Добрич, обитаван от 48-годишен мъж, известен на МВР. При последвалите ОИМ и ПСД в жилището са установени 253 броя плика съдържащи суха тревна маса, реагираща на канабис с общо тегло 195 грама и бяло прахообразно вещество с тегло 95 грама, реагиращо на амфетамин. Задържан за 24 часа. Работа по установяване и документиране на цялостната му престъпна дейност продължава.
- На 19 февруари, около 20:30 часа е извършена проверка на избено помещение, находящо се по ул. „Дунав” в град Добрич. На място са установени мъже, като при проверката на 30-годишен мъж, известен на МВР е установена розово вещество с тегло 0,6 грама, реагиращо на амфетамин. При проверка на 35-годишен мъж е установена суха тревна маса с тегло 0,9 грама и бяло вещество с тегло 0,4 грама, реагиращо на метаамфетамин. Двамата са задържани за срок от 24 часа. По двата случая са образувани бързи полицейски производства.
При последвалите процесуално следствени действия с участието на кинелог и следтвено куче в коридор в избените помещения е установена метална кутия със съдържание с суха тревна маса с тегло 3 грама, реагираща на канабис и 16 топчета прозрачно фолио с вещество реагиращо на амфетамин с общо тегло 5,5 грама. Работата по случаите продължава.

 

20 фев 2020

ОДМВР – ДОБРИЧ НАПОМНЯ НА ГРАЖДАНИТЕ

През месец декември се провеждат множество тържества, свързани с различни календарни, социални и религиозни празници – Никулден, Студентски празник – 8 декември, именни дни, Коледни и Новогодишни семейни и фирмени празненства.

По повод предстоящите празници, свързаните с тях почивни дни и зимната ученическа ваканция, Областната дирекция на МВР гр. Добрич е предприела необходимите мерки за осигуряване на нормалното им протичане, опазването на обществения ред, противодействието на престъпността и гарантирането на безопасността на движението по пътищата. Създадена е организация за своевременно получаване на информация за мястото и характера на провежданите тържества и публични прояви по време на празничните и почивни дни. Проведени са срещи с органите на местното самоуправление и местната администрация за набелязване на съвместни мерки и дейности по опазването на обществения ред и безопасността на движението по пътищата и извършването на проверки на питейни и увеселителни заведения. При необходимост ще се планират и провеждат специализирани полицейски операции за превенция и противодействие на правонарушения. По преценка акциите ще се провеждат съвместно с представители на РДПБЗН, РЗИ и други компетентни институции. Създадена е необходимата организация за засилено полицейско присъствие около обектите и местата, където ще се провеждат мероприятия, в районите на големи търговски комплекси и коледни и новогодишни базари, църковни храмове и др. Осъществени са срещи с представители на фирми, извършващи частна охранителна дейност с цел своевременен обмен на информация и взаимодействие с тях за обезпечаване на сигурността и обществения ред по време на празниците, и засилване на бдителността им и въвеждане на по-строг пропускателен режим в обектите с оглед недопускане на терористични актове и произшествия с тежки последствия. Предвидено е засилено полицейско присъствие в районите на автогари, жп гари и други места с масово струпване на хора. Създадена е необходимата организация за безопасност на движението по пътищата в дните с интензивен пътнико-поток преди, по време и след празничните и почивни дни в периода 21 - 29.12.2019 г. и на 01.01.2020 г. В тези дни дейността на полицейските служители ще бъде насочена основно към подпомагане и регулиране на движението по пътищата, както и към контрол над водачи с рисково поведение, свързано с неправилно изпреварване, неправилни маневри и отнемане на предимство и др.  Във всички празнични и почивни дни униформените ще контролират строго скоростните режими, няма да допускат управление на автомобили с концентрация на алкохол в кръвта и/ или след употреба на наркотични вещества или техни аналози, както и от неправоспособни водачи. ОДМВР-Добрич апелира за спазване на правилата за движение и спазване на разпорежданията на контролните органи. При възникнали инциденти да се сигнализира на единен телефонен номер 112 или в най-близкото полицейско управление. Ще бъдат проведени и специализирани полицейски операции в районите на увеселителни заведения. 
В периода 21 - 31.12.2019 г. ще бъдат извършвани  проверки на търговски обекти, питейни, нощни и увеселителни заведения, складови бази, борси, тържища и пазари съвместно с други компетентни държавни органи. 
Напомняме, че неправилната употреба на пиротехнически изделия всяка година е съпроводена с нежелани инциденти – наранявания, пожари и други. Голяма част от инцидентите с пиротехнически изделия възникват по време на Коледните и Новогодишните празници, следствие на неправилната им употреба. 
            Пиротехнически изделия могат да се продават само в търговски обекти, на които е издадено РАЗРЕШЕНИЕ ЗА ТЪРГОВИЯ С ТЯХ от МВР. Всяко изделие трябва да е в оригинална опаковка и придружено с инструкция за употребата му на български език. При използване на пиротехническо изделие спазвайте инструкцията му за употреба!
Забранена е продажбата и употребата на пиротехнически изделия с видимо повредена, разкъсана опаковка, фитил и др. Забранена е продажбата на фойерверки от категория F1 - на лица под 12 години, от категория F2 – на лица под 16 години, от категория F3 – на лица под 18 години.
ОДМВР - Добрич напомня за забраните за: 
- употребата на пиротехнически изделия в близост до леснозапалими материали, както и в районите на здравни и лечебни заведения, учебни заведения, социални домове, молитвени домове, храмове и манастири и употребата на пиротехнически изделия, с изключение на фойерверки от категория I, в закрити помещения; 
-  носенето и употребата на неогнестрелни оръжия (газ-сигнални пистолети и пневматични пушки) на обществени места;
- употребата на огнестрелни оръжия с цел, различна от целта, за която са придобити;
- носенето и употребата на огнестрелни оръжия по време на масови мероприятия, в обществени заведения за хранене и увеселение, в молитвени домове, храмове и манастири, в здравни и лечебни заведения, в учебни заведения в социални домове, при и след употреба на алкохол, наркотични или упойващи вещества. 
На нарушителите се налагат глоби, съгласно Закон за оръжията, боеприпасите, взривните вещества и пиротехническите изделия.

 

05 дек 2019