МВР

ОД Добрич

 

28 ное 2019

Областната дирекция на МВР Добрич призовава гражданите да се възползват от възможността за предсрочна подмяна на българските лични документи.

Уважаеми граждани, 
Във връзка с изтичащият голям брой български лични документи /БЛД/ през 2020г. (около 25 000 лични карти и 15 500 паспорта на граждани с постоянна адресна регистрация на територията на област Добрич), се очаква увеличен прием на заявления за издаване и подмяна на БЛД.
С цел избягване на значителни опашки и напрежение пред гишетата на звената „Български документи за самоличност“/БДС/ през идната година, призоваваме гражданите да не изчакват изтичането на крайния срок на валидност на документите си и да се възползват от възможността за предсрочната им подмяна.
Уведомяваме Ви, че всички лица с постоянен адрес на територията, обслужвана от ОДМВР Добрич имат възможност да подадат заявление за лична карта и/или паспорт за обикновена услуга /до 30 дни/, както и за подмяна на СУМПС поради изтичане срок на валидност във всяко едно от звената БДС на територията на област Добрич, които се намират в Районните управления в Албена, Балчик, Каварна, Шабла, Ген. Тошево и Тервел. Готовите лични документи се получават в същото звено БДС, където е подадено заявлението. Мярката е с цел облекчаване на по-натоварените звена БДС, както и с цел допринасяне на удобство на гражданите, които в рамките на работното време могат да направят избор на предпочитано от тях звено, различно от това по постоянния им адрес.
Всеки български гражданин, притежаващ валиден български квалифициран електронен подпис може да подаде заявление за издаване на лична карта и/или паспорт и чрез портала за електронни административни услуги на МВР на интернет адрес: e-uslugi.mvr.bg.
ОДМВР Добрич е в готовност да осъществи и прием на заявления за издаване на БЛД по постъпили искания за организиран прием от държавни институции, общински администрации, кметства и др. 
Предоставяме информация за натовареността по РУ на ОДМВР Добрич, както следва:

Поделение

02.03.2020г.

04.03.2020г.

05.03.2020г.

06.03.2020г.

Общо за седмицата обслужени граждани

Обслужени граждани

Обслужени граждани

Обслужени граждани

Обслужени граждани

ОДМВР Добрич

178

133

97

121

529

Албена

1

2

3

0

6

Балчик

10

8

13

20

51

Ген. Тошево

5

9

4

9

27

Каварна

14

10

8

9

41

Тервел

11

5

19

7

42

Шабла

5

0

3

0

8

Общо:

224

167

147

166

704


Единния портал за достъп до електронни административни услуги

Гражданите могат да използват облачен или мобилен КЕП подписвайки заявленията си безплатно в рамките на един месец.

В Министерство на вътрешните работи е постъпило уведомително писмо от Държавна агенция “Електронно управление“ (ДАЕУ) с разяснения за използването на облачен или мобилен квалифициран електронен подпис (КЕП) при заявяване на електронни административни услуги чрез Единния портал за достъп до електронни административни услуги – www.egov.bg .

С предоставената възможност, гражданите могат да използват облачен или мобилен КЕП подписвайки заявленията си безплатно в рамките на един месец.

Информация за доставчиците на квалифицирани удостоверителни услуги които предоставят безплатната услуга, може да откриете на следния адрес - https://e-gov.bg/wps/portal/agency/news/news-details/e-signature-news .

06 апр 2020

МВР предоставя бланка на декларация, която да улесни гражданите за придвижване през КПП в областните градове

Бланката е прикачена под съобщението

След анализ на ефективността от първите 3 дни на функциониране на контролно-пропускателните пунктове /КПП/ в областните градове и на получените запитвания и препоръки от граждани, както и с цел предотвратяване на злоупотреби, уточняваме:

Променя се формата на декларацията за пътуващите. Новата бланка е публикувана на сайта на МВР www.mvr.bg.

Промяната е относно преминаване през КПП във връзка с трудова дейност. В декларацията по новия образец отпада заверката от работодателя в т. 3.  Гражданите ще удостоверяват това обстоятелство със служебна бележка, издадена от работодателя или друг служебен документ /служебна карта, пропуск/, който носят в себе си. 

Попълнените декларации ще се събират от служителите на КПП с цел контрол на изпълнението на мярката и възможност за проверка на попълнените в нея данни.

Гражданите, които пътуват по други неотложни причини, представят лична карта и декларация. Декларацията и в този случай ще остава при служителите на КПП.

 

Припомняме, че в съответствие със заповедта на министъра на здравеопазването от 21 март 2020 г. за въвеждането на нови противоепидемични мерки, се допуска влизането и излизането на граждани през КПП само при възникнала неотложна необходимост.



23 мар 2020

ПОЖАРНА БЕЗОПАСНОСТ И ЗАЩИТА НА НАСЕЛЕНИЕТО