МВР

Дирекция "НС 112"

 

27 септември 2018

Системата 112 се утвърди като важен инструмент на обществената сигурност и безопасност

През десетте години Националната система 112 разширяваше своя обхват, набираше популярност и днес можем да кажем, че българските граждани имат рефлекса да използват спешния телефон, защото знаят, че той е най-прекият път за получаване на помощ в извънредна ситуация. Системата 112 се утвърди като важен инструмент на обществената сигурност и безопасност с високото обществено доверие. Това посочва в приветствието си към служителите на Дирекция „Национална система 112“  министърът на вътрешните работи Младен Маринов, което беше прочетено от зам.-министър Красимир Ципов на церемония по отбелязване на десетата годишнина от старта на пълното национално покритие на европейския телефон 112 е над С думи на благодарност към служителите на Дирекцията “ се обърнаха директорът на „Национална система 112” Цветомир Цеков и заместник-министър председателят Валери Симеонов.

За професионализъм и бърза реакция при предаване на спешни сигнали с грамоти от министъра на вътрешните работи, административния секретар на МВР и директора на Национална система 112 бяха отличени 22 служителите от ДНС 112.

На празника присъстваха и заместник-министърът на здравеопазването д-р Бойко Пенков,  административният секретар на МВР Бойко Славчев, ръководители и директори на държавни и обществени структури. Специален гост на тържеството беше Валери Симеонов -заместник министър-председател по икономическата и демографската политика.

В рамките на събитието бяха организирани информационни кътове и презeнтации, визуализиращи работата на системата 112 и на службите за спешно реагиране. Съпътстваща инициатива беше изложба-базар с изработени от служителите на „Национална система 112” експонати, чиято цел е набраните средства да бъдат преведени по единната банкова сметка за подпомагане децата на загиналите и пострадали при изпълнение на служебните си задължения служители от системата на МВР.

В периода 30 септември 2008 г. – 31 юли 2018 г. в Националната система 112 са приети 44 323 431 обаждания, от които 16 366 885 с конкретни искания за оказване на помощ (реални сигнали).

На смяна един оператор приема средно над 200 обаждания. Наблюдава се трайна тенденция на увеличение броя на регламентираните повиквания.

Регистрираните неверни сигнали към телефон 112 са едва 0,2%. Ниският процент се дължи на добрата операторска работа и координация със службите за спешно реагиране.

Гражданите, избиращи старите спешни номера (150, 160 и 166), които автоматично биват пренасочвани към 112, намаляват. През 2017 г. техният процент е под 3 от общия брой спешни обаждания. Най-често гражданите звънят на телефон 112 за спешна медицинска помощ, за престъпления против личността и собствеността, пътнотранспортни произшествия, пожари и със сигнали от компетентността на общинските администрации.

Изображения

 05 октомври 2018 | 11:53