МВР

Дирекция "НС 112"

 

11 февруари 2019

МВР ще продължи последователната си работа в посока развитие и усъвършенстване на системата 112

Искам да ви уверя, че Министерството на вътрешните работи ще продължи последователната си работа в посока развитие и усъвършенстване на системата 112, за да гарантира в най-висока степен живота, здравето, сигурността и имуществото на гражданите в риск

Искам да ви уверя, че Министерството на вътрешните работи ще продължи последователната си работа в посока развитие и усъвършенстване на системата 112, за да гарантира в най-висока степен живота, здравето, сигурността и имуществото на гражданите в риск. Убеден съм, че надграждайки постигнатото, ще виждаме добри резултати, защото обединените усилия на Министерството на вътрешните работи, на всички министерства и институции, имащи отношение към защитата и сигурността, комуникационната свързаност между тях и имплантирането на иновативни решения ще гарантират още по-качествена европейска услуга 112. Това каза при откриването на Европейския ден на телефон 112 зам. - министърът на вътрешните работи Красимир Ципов. Той пожела на служителите от Национална система 112 да бъдат все така отдадени на високохуманната кауза да помагат.

В обръщение към гостите и колегите си директорът на ДНС 112 Цветомир Цеков маркира предизвикателствата пред системата - изграждането на центрове за приемане на спешни повиквания от ново поколение (NG112), свързани в електронна съобщителна мрежа, осигуряване на широколентов обмен на информация в мрежата на 112 - видео, данни и глас - и надграждане с нови съвременни услуги в съответствие с Директивата за универсалната услуга – Европейския кодекс за електронни съобщения. Тези усъвършенствани процеси и процедури ще предоставят възможности за бърз и структуриран обмен на данни, предавани в реално време чрез всички канали, IP достъп до спешния телефон; видео повиквания; достъп до системи за видео наблюдение; логическа и комуникационна IP свързаност с Центрове за управление на трафика; достъп до 112 на интелигентни терминални устройства, като интелигентни дефибрилатори на места с висока обществена концентрация, датчици за охрана, противопожарни интелигентни сензори и много др. С подписания договор за възобновяване работоспособността на системата са внедрени редица подобрения - усъвършенствана ГИС система, позволяваща лесно и бързо въвеждане на координатите на обаждащия се, работа с един електронен картон на всички служби за спешно реагиране и други. Осигурена е и възможността за надграждане на системата 112 с нови функционалности и услуги като услугата еCall, която стана факт от миналата година, а от края на месец януари е факт и услуга, осигуряваща достъп на хората със слухови и/или говорни увреждания до Единния европейски номер за спешни повиквания, съобщи Цеков.

Благодарности за добрата организация и експедитивността на служителите на Национална система 112 отправи и председателят на Българския червен кръст Христо Григоров: Спасяването на човешки живот до голяма степен зависи от бързината на реакция на отговорните структури. Тук е мястото на 112, защото те са основен координатор. Благодарим на ръководството на МВР и на дирекцията за това, че бе създадена структура, която помага на всички.

С новите технически решения и предизвикателства пред системата 112 и нововъведената услуга, осигуряваща достъп на хората със слухови и/или говорни увреждания до Единния европейски номер за спешни повиквания гостите запознаха Елена Паскалева, началник на РЦ 112 Кърджали и Марина Велинова, началник отдел АОСП.

„Постигнахме невероятно ниво на чат и видеоинформация, за нас това е много важно, когато става дума за комуникацията в глуха среда“, заяви и председателят на младежката организация към Съюза на глухите в България Росица Караджова, която изтъкна постигнатото от съвместната работа по създаването на услуга, осигуряваща достъп на хората със слухови и/или говорни увреждания.

В присъствието на началника на кабинета на министъра на вътрешните работи Михаил Златанов, ръководители на главни дирекции и на дирекции в МВР, председателя на Съюза на глухите в България Николай Нинов, заместник-министър Красимир Ципов връчи на 16 служители на Дирекция „Национална система 112“ грамоти от административния секретар на МВР. Наградата е за образцово изпълнение на служебните задължения. Други 13 служители на дирекцията получиха писмена похвала от инж. Цветомир Цеков.

През 2018 г. в националната система 112 са приети 3 663 790 повиквания, от които 1 918 861 с конкретни искания на граждани за оказване на помощ (реални сигнали). Към службите за спешно реагиране са изпратени 1 379 828 инцидента.

Наблюдава се тенденция на намаляване броя на приетите повиквания – 10% по-малко през 2018 г. спрямо 2017 г. Това се дължи на проведените информационни инициативи за разясняване предназначението на телефон 112 и на предприетите мерки от ДНС 112 и ОД/СДВР на МВР за търсене на отговорност и издаване на наказателни постановления на граждани, които злоумишлено използват телефон 112. Същевременно намалява броят на регистрираните сигнали – с 3% за 2018 г. спрямо предходната година, което е вследствие на намаляващия брой повторни повиквания за един и същ инцидент. Нараства делът на регламентираните повиквания от приетите повиквания – 47% за 2016 г., 50% за 2017 г. и 52% за 2018 г.

Изображения

 15 февруари 2019 | 14:01