МВР

Дирекция "НС 112"

 

112 в България

Националната система 112 включва шест центъра за приемане и обслужване на спешни повиквания към телефон 112, които са изградени във всеки от районите за планиране, определени със закона за регионалното развитие – София, Русе, Монтана, Бургас, Кърджали и Варна.

Пилотният образец на телефон 112 стартира през юли 2007 г. в столицата. С неговото разширение от 3 юли 2008 г. той обхвана и областите София, Софийска, Кюстендил, Перник и Благоевград. От 3 юли 2008 г. в реална експлоятация е център 112 – Русе, който обслужва областите Русе, Силистра, Разград, Велико Търново и Габрово. Центъровете 112 в Монтана и Бургас отвориха врати на 28 август 2008 г. и обслужват Северозападния район за планиране (областите Монтана, Враца, Видин, Плевен и Ловеч) и Югоизточен район на планиране (областите Бургас, Сливен, Стара Загора и Ямбол). Със стартирането на районните центръве 112 в Кърджали и Варна на 30 септември 2008 г., телефон 112 в България има 100% национално покритие и е достъпен от всяка точка на страната.

Центровете 112 са взаимно заменяеми. Системата е 100% хомогенна, което прави възможно всеки център да приема повиквания от всяка точка в страната (включително географски области извън съответния район за планиране). Гражданите се обслужват по един и същ начин във всички центрове, което прави системата 112 много гъвкава в два случая. Първо, ако няма свободни оператори в един център, обажданията се пренасочват автоматично към свободни оператори в друг център. Второ, ако един от центровете не е достъпен поради повреда, обажданията към него се пренасочват към друг център.

Данните за местоположението на повикващия се предоставят от телекомуникационните оператори. В центровете 112 се получава информация за местоположението на повикващия автоматично в момента на приемане на повикването от оператор (call taker), чрез “push” метод. Точността за мобилните оператори е на ниво клетка.

Единният телефонен номер 112 беше въведен успоредно със съществуващите национални номера за спешни повиквания, които ще продължат да функционират, докато 112 стане популярен сред българските граждани. Въвеждането на 112 максимално улеснява хората, защото спестява време, ресурс и при нужда те трудно се ориентират кой от спешните номера 150, 160, 165 или 166 да изберат. В системата 112 са включени Министерството на вътрешните работи – Полиция, Пожарна безопасност и защита на населението; Министерството на здравеопазването - Спешна медицинска помощ и НМКЦ; Министерството на транспорта - Морска администрация „Морско спасяване” и Български червен кръст - Планинска спасителна служба.

От юли 2007 г. телефон 112 в България има национален символ - запазен графичен знак, визуализиращ по високохудожествен начин представата за осъществяване на бързи контакти при възникване на извънредни ситуации. Логото на телефон 112 е на младия графичен дизайнер Георги Павлов от Сливен и е избрано измежду 120 проекта на 53 автори.

Районен Център 112 - Монтана

Районен Център 112 - Русе

Районен Център 112 - Варна

Районен Център 112 - София

Районен Център 112 - Кърджали

Районен Център 112 - Бургас

От 30 септември 2011 г. спешните повиквания от телефони 150, 160 и 166 - Спешна медицинска помощ, Полиция и Пожарна безопасност и защита на населението - са пренасочени към телефон 112. Те продължават да функционират, но когато бъдат набирани, обажданията постъпват в центровете 112.

Новини

Системата 112 се утвърди като важен инструмент на обществената сигурност и безопасност

През десетте години Националната система 112 разширяваше своя обхват, набираше популярност и днес можем да кажем, че българските граждани имат рефлекса да използват спешния телефон, защото знаят, че той е най-прекият път за получаване на помощ в извънредна ситуация. Системата 112 се утвърди като важен инструмент на обществената сигурност и безопасност с високото обществено доверие. Това посочва в приветствието си към служителите на Дирекция „Национална система 112“  министърът на вътрешните работи Младен Маринов, което беше прочетено от зам.-министър Красимир Ципов на церемония по отбелязване на десетата годишнина от старта на пълното национално покритие на европейския телефон 112 е над С думи на благодарност към служителите на Дирекцията “ се обърнаха директорът на „Национална система 112” Цветомир Цеков и заместник-министър председателят Валери Симеонов.

За професионализъм и бърза реакция при предаване на спешни сигнали с грамоти от министъра на вътрешните работи, административния секретар на МВР и директора на Национална система 112 бяха отличени 22 служителите от ДНС 112.

На празника присъстваха и заместник-министърът на здравеопазването д-р Бойко Пенков,  административният секретар на МВР Бойко Славчев, ръководители и директори на държавни и обществени структури. Специален гост на тържеството беше Валери Симеонов -заместник министър-председател по икономическата и демографската политика.

В рамките на събитието бяха организирани информационни кътове и презeнтации, визуализиращи работата на системата 112 и на службите за спешно реагиране. Съпътстваща инициатива беше изложба-базар с изработени от служителите на „Национална система 112” експонати, чиято цел е набраните средства да бъдат преведени по единната банкова сметка за подпомагане децата на загиналите и пострадали при изпълнение на служебните си задължения служители от системата на МВР.

В периода 30 септември 2008 г. – 31 юли 2018 г. в Националната система 112 са приети 44 323 431 обаждания, от които 16 366 885 с конкретни искания за оказване на помощ (реални сигнали).

На смяна един оператор приема средно над 200 обаждания. Наблюдава се трайна тенденция на увеличение броя на регламентираните повиквания.

Регистрираните неверни сигнали към телефон 112 са едва 0,2%. Ниският процент се дължи на добрата операторска работа и координация със службите за спешно реагиране.

Гражданите, избиращи старите спешни номера (150, 160 и 166), които автоматично биват пренасочвани към 112, намаляват. През 2017 г. техният процент е под 3 от общия брой спешни обаждания. Най-често гражданите звънят на телефон 112 за спешна медицинска помощ, за престъпления против личността и собствеността, пътнотранспортни произшествия, пожари и със сигнали от компетентността на общинските администрации.

27 сеп 2018

МВР ще отбележи десетата годишнина от старта на Единния европейски номер за спешни повиквания 112 в България

МВР ще отбележи десетата годишнина от старта на Единния европейски номер за спешни повиквания 112 с обществено събитие, включващо дейности с информационен и благотворителен характер. Презентация и информационни кътове ще представят работата на Националната система 112 и службите за спешно реагиране. Съпътстваща инициатива е изложба-базар с изработени от служителите на „Национална система 112” експонати, средствата, от която ще бъдат преведени по единната банкова сметка за подпомагане децата на загиналите и пострадали при изпълнение на служебните си задължения служители от системата на МВР.

В празника с екипи и техника участие ще вземат СДВР, СД „Пожарна безопасност и защита на населението”, ЦСМП – София, Столична община и БЧК.

 

26 сеп 2018

БЧК с демонстрация по спасяване на пострадал при катастрофа

Спасяването на тежко пострадал водач на лек автомобил демонстрираха екипи на БЧК, ЦСМП София, СДВР и Национална система 112, в партньорство с частния сектор.Невъзможността на пострадалия да се движи и говори не възпрепятства получаването на помощ, благодарение на новата система еCall, която действа в страната ни от 30 март тази година.еCall е вградена в новопроизведените автомобили система, която при тежки ПТП-та изпраща автоматично сигнал до център 112 с пакет от данни за местоположението на катастрофата, посоката на движение, марката на автомобила и друга информация. Системата скъсява времето за реакция на спешните служби, спестява време и спасява човешки животи.

Раненият мъж получи първа доболнична помощ от екип на БЧК до пристигането на линейката, след което беше транспортиран с хеликоптер до най-близката болница.

На демонстрацията присъства началникът на Районен център 112 София г-жа Малвина Биримирска, която запозна медиите с нововъведената система еCall и призова гражданите да ползват ЕЕСП 112 само в ситуации на реална заплаха за живота, здравето, сигурността и имуществото си.

31 юли 2018

О Б Я В А З А Р А Б О Т А

В Дирекция “Национална система 112” – МВР е вакантна 1/една/ щатна бройка за длъжността „системен оператор, той и секретар“ в отдел „Човешки ресурси, правно осигуряване и административно обслужване“,  със средно образование лице работещо по трудово правоотношение на основание чл.67, ал.1, т.1 от Кодекса на труда, както следва:

  1. Дирекция „Национална система 112“-МВР

отдел „Човешки ресурси, правно осигуряване и административно обслужване“

- „системен оператор, той и секретар“, средно образование – 1 /една/ щ.бр.

І. Кандидатите за заемане на длъжността „системен оператор, той и секретар“, /ЛРТП/ със средно образование, трябва да отговарят на следните общи и специфични изисквания:

ОБЩИ ИЗИСКВАНИЯ:

- Да са пълнолетни;

- Да  имат  българско гражданство;

- Да не са осъждани за умишлено престъпление от общ характер, независимо от реабилитацията;

- Да не са привлечени, като обвиняеми или да не са подсъдими за умишлено престъпление от общ характер;

СПЕЦИФИЧНИ ИЗИСКВАНИЯ:

1. Минимално образование – средно образование;

2. Минимален  професионален стаж  – не се изисква; 

3. Разрешение за достъп до класифицирана информация до ниво, определено в списъка по чл. 37, ал. 1 от Закона за защита на класифицираната информация.

ОСНОВНИ ДЛЪЖНОСТНИ ЗАДЪЛЖЕНИЯ

  1. Организира и отговаря за качественото изпълнение на възложените задачи, в съответствие с изискванията на нормативните актове и ръководни документи на МВР и ДНС 112 -  МВР.
  2. Извършва техническа работа при изготвянето на обобщени информации, анализи, доклади, справки и други.
  3. Докладва постъпила кореспонденция за резолюция от ръководителя на организационната единица.
  4. Получава и предава по установения ред предназначените за ръководството и служителите документи и преписки.
  5. Подпомага дейността по контрола на изпълнение на задачите и докладва на ръководителя на организационната структура.
  6. Координира, контролира и осигурява организирането, провеждането и протоколното обслужване на работни срещи в ДНС 112 - МВР.
  7. Участва в регистрирането, обработката и придвижването на входяща и изходяща кореспонденция чрез автоматизирана деловодна система.
  8. Работи с електронните комуникации в ДНС 112 / електронна поща /.
  9. Осъществява телефонните и телефаксни връзки с директора на ДНС 112 - МВР.
  10. Подготвя документи възложени от директора на ДНС 112 – МВР.

ІІ. Основно трудово възнаграждение:

За длъжността „системен оператор, той и секретар“ в отдел „Човешки ресурси, правно осигуряване и административно обслужване“, със средно образование – месечно, в размер на 636 /шестстотин тридесет и шест/ лева за длъжност. Върху заплатата за длъжност се начислява и добавка за работа в МВР в размер на 5 %, с което се формира основната заплата.

ІІІ. Желаещите лица да работят по трудово правоотношение, следва да подадат ограничен набор документи за работа, както следва:

1. Заявление /по образец/.

2. Анкетна карта /по образец/.

3. Автобиография /собственоръчно написана/.

4. Копие на лична карта /да пише вярно с оригинала и подпис/.

5. Нотариално заверено копие от диплома за завършено образование /или при издадена диплома от чуждестранно учебно заведение – удостоверение за признато образование/.

ІV. Място за подаване на документи – всеки работен ден от 09,00 ч. до 12,00 ч. и 13,00 ч. до 16,00 часа на посочения адрес:

-  Дирекция „Национална система 112“ - МВР, гр. София, ул. ”Никола Габровски” № 30.

С подалите заявления лица ще се проведе събеседване, като същите ще бъдат предварително информирани за мястото и часа на провеждането му.

Поканените за сключване на трудови договори лица, следва да представят удостоверителни документи за назначаване в МВР на посочените позиции.
Лицата ще бъдат уведомени допълнително.

За допълнителна информация: отдел “Човешки ресурси, правно осигуряване и административно обслужване” на ДНС 112 - МВР – тел. 02/960-10-327.

 

30 май 2018

Как работи телефон 112

Кога звъним на 112